Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30821
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Quiñonez Beltrán, Ana Lucía Molina Farfán, Daysi Katherine |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Molina Farfán, D. K. Quiñonez Beltrán, A. L. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30821 |
Abstract: | Abstract: The purpose of this study, the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students, is to examine the differences between peer correction and teacher feedback as well astheir efficacy in reducing morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The participants were thirty senior high school students from a Manabípublic institution. In the present study, a mixed-method throughquantitative and qualitative approaches was employed, usingobservation and survey astechniques. The instruments werepre-test, post-test, students writing, rubric, and a student s questionnaire. The implementation of instruments lasted eight classes. The results revealed that after incorporating both types of feedback inthe students' writings, errors at the morphological, semantic, and syntactic levels decreased significantly. However, it was evidenced that teacher feedback was more effective at correcting errors and improving students' skills because the teacher made clear and precise comments that helped students identify the reason for their errors. Furthermore, all students preferred teacher feedback because they considered it much more detailed, clear, and easy to understand compared to peer feedback. |
Description: | Resumen: El propósito de este estudio, el rol de la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria,es examinar las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro, así como su eficacia para reducir los errores morfológicos, semánticos y sintácticos. Los participantes fueron treinta estudiantes de secundaria de una institución pública de Manabí. Seempleó un método mixto con enfoques cuantitativos y cualitativos, utilizando técnicas como observación y encuesta. Los instrumentos fueron pre-test, post-test, escritosde los estudiantes, rúbrica y cuestionario. Los resultados revelaron que luego de incorporar ambos tipos de retroalimentación, los errores a nivel morfológico, semántico y sintáctico disminuyeron significativamente. Sin embargo, se evidenció que la retroalimentación del docente fue más efectiva para corregir errores y mejorar las habilidades de los estudiantes porque el docente hizo comentarios precisos que ayudaron a los estudiantes a identificar la razón de sus errores. Además, todos los estudiantes prefirieronla retroalimentación del maestro porque la consideraban mucho más detallada, clara y fácil de entender en comparación con la retroalimentación de los compañeros. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130168.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.