Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30904
Title: | The influence of songs on the EFL listening improvement |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Castro González, Verónica Katherine |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Castro González, V. K. Vivanco Ríos, L. A. (2022) The influence of songs on the EFL listening improvement [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/30904 |
Abstract: | Abstract: Teaching English as a foreign language has used songs for several decades as EFL teachers believe songs can increase language skills and give value to the foreign language learning experience. The present study was aimed at discovering and identifying if the use of songs influences the improvement of the students EFL listening skills while examining their student s perceptions on the use of songs to improve their EFL listening skill. This quasi-experimental research involved two groups of1BGU grade and 4 English teachers of a private Senior High School in the city of Quito. Statistical analysis was applied to tabulate and organize the results of the data collection into tables to analyze the main findings.The data were collected through a pre-test, a post-test, and an individual teacher s and student s questionnaires. The studyrevealed students English listening skills showed a significant improvement after the intervention, and learners demonstrated positive attitude towards the use of songs to improve their listening skills. Based on these findings, it was evident the use of songs in EFL classes influences positively the students listening skill. |
Description: | Resumen: La enseñanza del inglés como lengua extranjera ha utilizado canciones durante varias décadas, ya que los profesores de inglés como lengua extranjera creen que las canciones pueden aumentar las habilidades lingüísticas y dar valor a la experiencia de aprendizaje de una lengua extranjera. El presente estudio tuvo como objetivo descubrir e identificar si el uso de canciones influye en la mejora de las habilidades auditivas de EFL de los estudiantes mientras examina las percepciones de los estudiantes sobre el uso de canciones para mejorar su habilidad de escucha de EFL. Esta investigación cuasi-experimental involucró a dos grupos de grado 1BGU y 4 profesores de inglés de una escuela secundaria privada en la ciudad de Quito. Se aplicó el análisis estadístico para tabular y organizar los resultados de la recopilación de datos en tablas para analizar los hallazgos principales. Los datos se recopilaron a través de una prueba previa, una prueba posterior y cuestionarios individuales para maestros y estudiantes. El estudio reveló que la habilidad auditica en inglés de los estudiantes mostró una mejora significativa después de la intervención, y los estudiantes mostraron una actitud positiva hacia el uso de canciones para mejorar sus habilidades para escuchar. Con base en estos hallazgos, fue evidente que el uso de canciones en las clases de inglés como lengua extranjera influye positivamente en la habilidad auditiva de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=130340.TITN. |
Appears in Collections: | Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.