Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32033
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Pinza Tapia, Eliana Ivanova Armijos López, Gladis Steffanía |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Armijos López, G. S. Pinza Tapia, E. I. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32033 |
Abstract: | Abstract: The lack of strategies and activities to reinforce writing skills in EFL students is a drawback that needs improvement. That is why, it is crucial that teachers and students work together to propel the communicative writing ability. In that perspective, the objectiveof this researchis to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing,26 students participate in this study,they study in 1stbachillerato year in a public high school located in Cuenca city. TheirEnglish level according to the Common European Framework is A2.1. Furthermore, the techniques used in this study were observation of students performance,anda survey about the students ́ perspectivein relation to teachers correction and peer ́s feedback, the instruments were questionnaires applied to the teenagers. The methodology that embraces qualitative and quantitative methods helped to obtain important conclusions and recommendations. The findings indicate that teachers feedback and peer ́s correction support the improvement of morphological, semantic,and syntactic errors in EFL writing, it was also found that the students prefer to receive teacher sfeedback in writing tasks. |
Description: | Resumen: La falta de estrategias y actividades para reforzar las habilidades de escritura en los estudiantes de inglés como lengua extranjera es un inconveniente que necesita mejorar. Por eso, es crucial que los maestros y los estudiantes trabajen juntos para impulsarla habilidad de escritura comunicativa. En esa perspectiva, el objetivo de esta investigación es analizar las diferencias entre la corrección de pares y la retroalimentación del maestro y su eficacia para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura de EFL, 26estudiantes participan en este estudio, ellos cursan 1° de bachillerato en un colegio fiscal ubicado en la ciudad de Cuenca. Su nivel de inglés según el Marco Común Europeo es A2.1. Además, las técnicas utilizadas en este estudio fueron la observación del desempeño de los estudiantes y una encuesta sobre la perspectiva de los estudiantes en relación con la corrección de los profesores y la retroalimentación de los pares, los instrumentos fueron cuestionarios aplicados a los adolescentes. La metodología que abarca métodos cualitativos y cuantitativos ayudó a obtener importantes conclusiones y recomendaciones. Los hallazgos indican que la retroalimentación de los maestros y la corrección de los compañeros apoyan la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura de EFL, también se encontró que los estudiantes prefieren recibir la retroalimentación del profesor en tareas de escritura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131137.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.