Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32034
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Arias Córdova, María Olivia
Ávila Pacheco, Janeth Adriana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Ávila Pacheco, J. A. Arias Córdova, M. O. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32034
Abstract: Abstract: The present study was carried out to investigate the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students. Its objective is to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. This study was conducted in a public senior high school in Azogues Canton, Ecuador's northwestern region. Twenty-three students were taken as a sample. To gather the information, students from the second year were asked to write eight paragraphs, including a pre-test and a post-test. After finishing the process of collecting the paragraphs, learners were asked to answer a survey including twelve statements that were related to knowing the perception of peer and teacher feedback. Additionally, a mixed method that includes qualitative and quantitative approaches supported the development of the research. The study found that semantic errors were the most frequentlycommitted by students. Furthermore, the students had a positive attitude because those approaches helped them improve their writing skills.
Description: Resumen: El presente estudio fuepara investigar el papel de la corrección entre pares y el feedback del profesor en la mejora de las habilidades de escritura de estudiantes de secundaria. Su objetivo es analizar las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación del profesor y su eficacia para mejorar errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura EFL. En un colegio público de nivel superior ubicado en el cantón Azogues, al norte del Ecuador. Se tomó como muestra 23 estudiantes. Estudiantes del segundo año escribieron ocho párrafos, incluyendo el pre-test y post-test. Una vez finalizado el proceso de recolección de párrafos, los alumnos respondieron una encuesta acerca dela percepción y retroalimentación de los compañeros y profesor. Además, un método mixto que contiene enfoques cualitativos y cuantitativos apoyó el desarrollo de la investigación. El estudio encontró que los errores semánticos eran los más cometidos por los estudiantes. En cuanto a las estrategias de retroalimentación de los compañeros y profesor. Además, la perspectiva de los estudiantes fue positiva, ya que estos enfoques les ayudan a mejorar sus habilidades de escritura.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131139.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.