Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVivanco Ríos, Leidy Adrianaes_ES
dc.contributor.authorBuenaño Solís, Nicole Elizabethes_ES
dc.date.accessioned2022-09-24T12:52:49Z-
dc.date.available2022-09-24T12:52:49Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationBuenaño Solís, N. E. Vivanco Ríos, L. A. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32036es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1355856es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131142.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El estudio El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación docente en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria tiene como propósito objetivo analizar las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación docente y su eficacia para la mejora de las habilidades morfológicas, semánticas y errores sintácticos en la escritura EFL. Este estudio realizado en institución privada de Chimborazo, contó con la participación de 30estudiantesde tercer año de bachillerato. Se empleó una metodología mixta para analizar los datos con enfoques cuantitativos y cualitativos. Los instrumentos utilizados para la recolección de datos fueron pre test, escritos, post test, encuesta y checklist que sirvieron para recolectar datos cuantitativos y cualitativos. Se determina que la implementación de ambas retroalimentaciones fue efectiva para mejorar las habilidades de escritura, ya que la retroalimentación del docente mejoró la escritura a nivel semántico, sintáctico y morfológico utilizando la retroalimentación directa con comentarios y sugerencias, mientras que la retroalimentación entre pares fue indirecta y fue de gran utilidad para corregir errores semánticos.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This research titled The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students has as aim to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. This study conducted in private institution in Chimborazo, had 30 students of third year of senior high schoolas participants,whose English level was intermediate. A mixed methodology was employed to analyze the data involving quantitative and qualitative approaches. The instrumentsused to collect data were pretest, pieces of writing, post test, surveyand checklist that were used to gather quantitative and qualitative data.The main finding wasthat the implementation of both types of feedback was effective to improve students writing skills because teacher feedback promoted and improved students' writing at the semantic, syntactic, and morphological levels through direct feedback with comments and suggestions, whereas peer feedback used indirect feedback and was useful in the correction and detection of semantic errors.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.