Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32037
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Cárdenas Almeida, Diana Carolina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Cárdenas Almeida, D. C. Vargas Saritama, A. B. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32037
Abstract: Abstract: This study was aimedto analyze the role of peer correction and teacher feedbackin the improvement of writing skills in high school students focusing on theirefficacy for the improvement of semantic, syntactic, and morphological errors. A group of 30 students enrolled in first year of Bachillerato of a private high school located in the northern part of Ecuador took part of this qualitative and quantitative research. A pre-test and a post-test were used to measure students knowledge regarding semantic, syntactic and morphologic errors. Furthermore, a checklist was applied to provide feedback to the 6 different paragraphswhich were writtenby the participants. Finally, a survey was applied to know their perception about the efficacy of teachers feedback and students peer correction. Findings reveled that the most common errors belonged to the syntactics category (inappropriate use of comma and sentence fragments instead of complete sentences), followed bymorphological errors(omission of prepositions and omission of inflection).The study concludes that direct teacher feedback ismore effective than peer correction due to lack of students knowledge linguistic knowledge.
Description: Resumen: Este estudio tuvo como objetivo analizar el papel de la corrección por parte de compañeros y del profesor en la mejora de habilidades de escritura en estudiantes de secundaria, centrándose en su eficacia para mejorar errores semánticos, sintácticos y morfológicos. En esta investigación cualitativa y cuantitativa participaron 30 estudiantes de primero de Bachillerato de un instituto privado del norte de Ecuador. Se utilizó un pre-test y un post-test para medir conocimientos respecto a errores semánticos, sintácticos y morfológicos. Además, se aplicó una lista de comprobación para dar retroalimentación a los párrafos. Por último, se aplicó una encuesta para conocer su percepción sobre la eficacia de retroalimentación de los profesores y corrección de alumnos por parte de los compañeros. Los resultados revelaron que los errores más comunes pertenecían a la categoría sintáctica (uso inadecuado de la coma y fragmentos de oraciones en lugar de oraciones completas),seguidos de errores morfológicos (omisión de preposiciones y omisión de inflexión). El estudio concluye que la retroalimentación directa del profesor fue más eficaz que la corrección de compañeros por falta de conocimientos lingüísticos de alumnos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131145.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.