Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinosa Jaramillo, Franklin Oswaldoes_ES
dc.contributor.authorChang Riquero, Meily Alexandraes_ES
dc.date.accessioned2022-09-24T12:52:52Z-
dc.date.available2022-09-24T12:52:52Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationChang Riquero, M. A. Espinosa Jaramillo, F. O. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32038es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1355864es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131149.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Esta investigación El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria tuvo el propósito de analizar las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura de inglés como lengua extranjera (ILE) y determinar su eficacia en la corrección de errores morfológicos, semánticos y sintácticos. Este estudio se realizó en una institución pública en Babahoyo, con 28 estudiantes de tercero de bachillerato; 14 mujeres y 14 hombres de 16 a 19 años. Se utilizó una metodología mixta, usando un pre y post test, seis párrafos, una rúbrica, una lista de cotejo y una encuesta para recolectar información cualitativa que fue cuantificada y analizada mediante tablas. Los resultados mostraron que ambas retroalimentaciones, del maestro y pares, influyen en la mejora de la escritura; sin embargo, la retroalimentación del profesor fue más efectiva en identificar y corregir errores morfológicos, semánticos y sintácticos. Además, los estudiantes indicaron preferencia por la retroalimentación del maestro, que resultó ser más útil.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This research, titled The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students had the purpose of analyzing the differences between peer correction and teacher feedback in the improvement of English asa foreign language (EFL) writing skills and determine their efficacy in the correction of morphological, semantic, and syntactic errors. This study was carried out in a public high school in Babahoyo, with a sample of 28 students at the senior level; 14 females and 14 males whose ages ranged from 16 to 19 years. A mixed-method approach was used, with the use of pre and post-tests, six written paragraphs, a rubric, a checklist, and a survey to gather qualitative information that was later quantified and analyzed using Excel tables. The results showed that teacher feedback and peer correction could positively influence the improvement of writing skills; nonetheless, teacher feedback had more effectiveness in the identification and correction of morphological,semantic, and syntactic errors. Furthermore, students indicated an overall preference for teacher feedback, which proved to be more accurate.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.