Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32039
Title: | The Role Of Peer Correction And Teacher Feedback In The Improvement Of Writing Skills In High School Students |
Authors: | Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel Eras Oñate, Blanca Isabel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Eras Oñate, B. I. Inga Ordóñez, G. C. (2022) The Role Of Peer Correction And Teacher Feedback In The Improvement Of Writing Skills In High School Students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32039 |
Abstract: | Abstract: The project titled The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students , arises to analyze the effects written teacher and peer feedback have on the frequency of written errors committed in the semantic, syntactic, and morphological categories. The participants were twenty-sixstudents at a senior level of a publichigh school situated in San Miguel de Los Bancos, Ecuador. This study employed a mixture of quantitative and qualitative approaches and the instrumentswere pre and post-test, six paragraphs per participant, a survey, and a checklist, to collect the data.The results reveal that both peer and teacher feedback contributed significantly to improving students' writing skills while decreasing the frequencyof semantic, syntactic, and morphological errors.In addition, thestudents showed an affinity for the teacherfeedback since they believe that the teacher's comments are more suitable and allowed them to greatlyimprove their writing skills. |
Description: | Resumen: El proyecto titulado El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del docente en la mejora de la escritura en estudiantes de bachillerato , analiza los efectos que tienen estos dos tipos de retroalimentación sobre la frecuencia de errores escritos cometidos en las categorías semántica, sintáctica y morfológica. Los participantes fueron veintiséis estudiantes de primer año de bachillerato de un colegio público ubicado en San Miguel de Los Bancos, Ecuador. Este estudio empleó una combinación de enfoques cuantitativos y cualitativos y los instrumentos fueron un pre y post test, seis párrafos por participante, una encuesta y una lista de verificación para recopilar los datos. Los resultados revelan que ambos tipos de retroalimentación contribuyeron significativamente a mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes al tiempo que disminuyeron los errores semánticos, sintácticos y morfológicos. Además, los alumnos mostraron afinidad por la retroalimentación del maestro ya que consideran que sus comentarios son más adecuados y les permitieron mejorar considerablemente sus habilidades de escritura. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131147.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.