Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32073
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Arias Córdova, María Olivia Garcia Zúñiga, Emilia Estefania |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Garcia Zúñiga, E. E. Arias Córdova, M. O. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32073 |
Abstract: | Abstract: The current investigation titled The Role of Peer Correction and Teacher Feedback in the Improvement of Writing Skills in High School Students. The objective is to analyze the differences between peer and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. This study was conducted in Guayaquil at a prestigious private institution in the canton of Daule. Thirty B1-level third-year high school of Bachillerato participated. A mixed-methods approach that included the use of quantitative and qualitative approaches was used to analyze, compare, and contrast the information. The instruments were pre-test and post-test, six paragraphs to determine morphological, semantic, and syntactic errors, as well as a survey for students to know their perceptions. The results show that the most common errors discovered by peer and teacher were semantic. However, students could not identify the same number of errors as the instructor during peer correction. Furthermore, it was discovered that all participants preferred both types of feedback. Finally, it was determined that written feedback implementation was positive since it allowed knowing the written errors. |
Description: | Resumen: Esta investigación titulada El papel de la corrección de pares y la retroalimentación docente en la mejora de las habilidades de escritura en los estudiantes de secundaria tiene como objetivo analizar las diferencias entre la corrección de pares y la retroalimentación docente y su efectividad para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura de EFL. Este estudio se realizó en Guayaquil. Participaron 30 alumnos de tercer año de bachillerato de nivel B1. Se aplicó una metodología mixta con enfoques cualitativos y cuantitativos para analizar, comparar y contrastar la informacion. Los instrumentos fueron pre-test, post-test, seis párrafos para determinar errores morfológicos, semánticos y sintácticos, así como una encuesta para conocer las percepciones de los estudiantes. Los resultados muestran que los errores más comunes descubiertos por estudiantes y docentes fueron semánticos. Sin embargo, durante la correccion de pares los estudiantes no pudieron identificar el mismo número de errores que el instructor. También, todos prefirieron ambos tipos de retroalimentación. Finalmente, se determinó que la implementación de feedback escrito fue positivo porque permitió descubrir las falencias escritas de los participantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131172.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.