Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32077
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessaes_ES
dc.contributor.authorGuachichullca Urgiles, Selia Yolandaes_ES
dc.date.accessioned2022-09-26T12:10:05Z-
dc.date.available2022-09-26T12:10:05Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationGuachichullca Urgiles, S. Y. Toro Gallardo, L. V. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvementof writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32077es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1356009es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131299.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: La presente investigación tuvo como objetivo principal el descubrir los efectos de la retroalimentación brindada por el maestro y entre compañeros para mejorar las habilidades de escritura de estudiantes de bachillerato, así como la eficacia de ambos tipos de retroalimentación para reducir los errores morfológicos, semánticos y sintácticos. Este estudio se llevó a cabo en Sucúa, Morona Santiago, y los participantes fueron 24 estudiantes de tercer año de bachillerato con una edad promedio de 17 años. Esta investigación adoptó un enfoque mixto, tanto cuantitativo como cualitativo. Por lo tanto, con el fin de recolectar los datos para el análisis, se utilizó los siguientes instrumentos: un pretest y un post test, una rúbrica, una lista de cotejo y una encuesta. Los hallazgos revelaron que implementar retroalimentación, específicamente la proporcionada por el docente, para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes. Además, se descubrió que los estudiantes con bajo nivel de inglés tienden a cometer más errores morfológicos y sintácticos que errores semánticos. Finalmente, se evidenció que los estudiantes prefieren la retroalimentación dada por el maestro que la corrección entre compañeros.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present research had the main purpose of discovering the effects of written teacher feedback and peer correction in enhancing EFL high school students writing skills as well as the efficacy of both types of written feedback in reducing morphological, semantic, and syntactic errors. It was conducted in Sucúa, Morona Santiago, and the participants were 24 EFL students in their third year of high school whose average age was 17 years old. Half of them were female and the other half were male. During this study, a mixed method, both quantitative and qualitative, was adopted. Therefore, to collect the data for the analysis, the research instruments were a pre-test, and post-test, a rubric, a checklist, and a survey. The findings revealed that implementing WCF, specifically the one provided by the teacher was effective in improving EFL students writing skills. Moreover, it was discovered that EFL students with a low English level tend to make more morphological and syntactic errors than errors at the semanticlevel. Finally, it was evidenced that EFL learners prefer written teacher feedback to peer correction.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvementof writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.