Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32121
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo Chilamá Morillo, Mery Noemí |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Chilamá Morillo, M. N. Espinosa Jaramillo, F. O. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32121 |
Abstract: | Abstract: The objective of the present research The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students is to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. This study was led in a public senior high school located in Atuntaqui. Thirty students were taken as a sample. A mixed method that included both qualitative and quantitative approaches was used to analyze, compare, and contrast information. To collect the data, a pre-test, a post-test and an online survey were used as instruments. Besides, students from first year were asked to write eight paragraphs including a pre-test and a post-test. The study found that syntactic errors were the most frequently committed ones with 125 errors were identified: punctuation, word order, and verb tense errors. Besides, students demonstrated that the most effective feedback corresponds to the one provided by the teachers because of their experience, high level of knowledge regarding vocabulary, grammar, and other linguistic command of the English language. |
Description: | Resumen: El objetivo de la presente investigación 'El papel de corrección entre iguales y retroalimentación del profesor para mejorar habilidades de escritura en estudiantes de secundaria y analizar las diferencias entre la corrección entre compañeros y retroalimentación del profesor y su eficacia para mejorar errores morfológicos, semánticas y sintácticas en escritura de EFL. Este estudio se llevó a cabo en una escuela secundaria superior pública ubicada en Atuntaqui. Treinta estudiantes fueron tomados como muestra. El método mixto con enfoque cualitativo y cuantitativo fue usado para analizar, comparar y contrastar información. Para recopilar información, una prueba previa, una evaluación posterior y una encuesta fueron usados como instrumentos. Además, se solicitó a estudiantes escribir ocho párrafos que incluían una prueba previa y una posterior. El estudio encontró que los errores sintácticos fueron los más frecuentes con 125 errores identificados: puntuación, orden de palabras y errores de tiempo verbal. Además, los estudiantes demostraron que la retroalimentación más efectiva corresponde a la brindada por docentes debido a su experiencia, alto nivel de conocimiento en cuanto a vocabulario, gramática y otros dominios lingüísticos del idioma inglés. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131312.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.