Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32138
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrado Camacho, Martha Magdalenaes_ES
dc.contributor.authorHuaca Franco, Brayan Johaoes_ES
dc.date.accessioned2022-09-27T12:10:33Z-
dc.date.available2022-09-27T12:10:33Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationHuaca Franco, B. J. Prado Camacho, M. M. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32138es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1356038es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131331.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El Inglés es uno de los idiomas más importantes del mundo, al aprender una lengua extranjera, la escritura es la más difícil de las cuatro habilidades básicas. escribir en inglés es un proceso de varias etapas. Por lo tanto, el objetivo del presente estudio es confirmar la eficacia de la retroalimentación del profesor y la corrección de los compañeros en la escritura del inglés. Esta investigación se realizó con 30 estudiantes del segundo año de Bachillerato en una institución educativa fiscomisional, Para analizar de la forma cualitativa se implementaron instrumentos denominados pre-test y post-test, que consistían en la redacción de un párrafo de 120-150 palabras y el uso de encuestas realizadas por el docente hacia los estudiantes. Los resultados muestran que los estudiantes cometieron errores de tipo semántico, a pesar de que no hubo diferencia significativa, estos prefirieron la retroalimentación dada por el profesor que la corrección entre compañeros debido a que los estudiantes se sienten más cómodos y confiados con la corrección del profesor por su experiencia y dominio del inglés.es_ES
dc.description.abstractAbstract: English language is one of the most important languages worldwide. When learning a foreign language, writing is the most difficult of the four basic skills. English writing is a process of several stages thatmust be followed. Therefore, the objective of the present studyis to confirm effectiveness of teacherfeedback and peer correctionin writing. Itwas carried out atafiscomisional educational institution, with 30 students of the second year of Baccalaureate. To analyzeinthe qualitative form, instruments called pre-test and post-test were implemented, which consisted of writing paragraphswith an extension of 120-150 words and the use of surveys carried out by the teacher towards the students.The results show that students to whom the study was conductedmade errors mainly of a semantic nature, similarly, despite there was no significant difference, students preferred the feedback given by the teacher than peercorrection. Thisis because students feel more comfortable and confident with teacherfeedback due to their experience and mastery of English as a foreign language.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.