Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32145
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Morocho Pintado, Cristina Kathalina Urquizo Ponce, Dorinda Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Urquizo Ponce, D. E. Morocho Pintado, C. K. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32145 |
Abstract: | Abstract: Systematization of pedagogical experiences in EFL teaching training programshas themain goal ofdescribing, analyzing, sharing,and getting experiences with pre-serving and in-service teachers contributing to improvingthe teaching-learning process. The systematization practice work took place in an educational institution in Quito. I worked with 5 groups of students from elementary schooland 5 classes from high school level for class observation and themain practice teaching. Most of the systematization work was carried out during the Covid-19 pandemic.Each pedagogical factor about observation classes and main teaching practicewas described, analyzed, reflected, and determined according to the observation and experience. The reflection and analysis of the class observations provide elements to improve and gain experience for the pre-service teachers so parameters could be established to avoid mistakes regarding, the use of better methodologies, strategies, and techniques.The reflection and analysis of the main teaching practice classes taught that students must be the center of their learning, thus teachers must lead them to feel confident providing a positive environment through constant motivation. |
Description: | Resumen: La sistematización de las experiencias pedagógicas en el programa de la enseñanza de inglés tiene como objetivo principal describir analizar, compartir y obtener experiencias con profesores en formación y en servicio para contribuir al mejoramiento del proceso de enseñanza-aprendizaje. El trabajo de sistematización se llevó a cabo en una institución educativa de Quito. Trabajé con 5 grupos de alumnos de primaria y 5 clases de nivel medio superior para la observación de clases y la práctica principal de enseñanza. La mayor parte del trabajo se llevó a cabo durante la pandemia de Covid-19.La reflexión y el análisis de las observaciones de clase brindan elementos para mejorar y ganar experiencia a los futuros docentes, de modo que se puedan establecer parámetros para evitar errores en cuanto al uso de mejores metodologías, estrategias y técnicas. La reflexión y análisis de las clases como docente principal me enseñan que los estudiantes deben ser el centro de su aprendizaje, por lo tanto, los docentes deben llevarlos a sentirse seguros brindándoles un ambiente positivo a través de la motivación constante. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131347.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.