Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32183
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
De La Torre Celi, Marjorie Carolina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: De La Torre Celi, M. C. Vivanco Ríos, L. A. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32183
Abstract: Abstract: The systematization of pedagogical experiences in the EFL teacher training program sought to give students an authentic introduction to the teaching field and obtain a deep understanding of the theories and practices of this discipline by being engaged in a hands-on project. The experiences described below took place in primary and secondary public schools in Loja, Ecuador. The process encompassed three stages. The first part involved ten observations of teachers performing in both scenarios (primary and secondary school). Secondly, the researcher conducted the role of a teacher assistant and, finally, the role of the main teacher. Upon completing these stages, the researcher carried out a systematic analysis of each recorded experience, including personal reflections and descriptions of relevant aspects of teaching. This work also contains valuable tips that can be applied to classrooms to maximize language learning. Finally, this systematization concludes that planning is a non negotiable step to achieving learning goals. In addition, this project gives future teachers adequate knowledge on how to conduct a class.
Description: Resumen: La sistematización de las experiencias pedagógicas de formación de profesores de inglés EFL buscaba que los estudiantes tuvieran una auténtica introducción al campo de la enseñanza y obtuvieran una comprensión profunda de las teorías y prácticas de esta disciplina mediante su participación en un proyecto práctico. Las experiencias que se describen a continuación tuvieron lugar en escuelas públicas primaria y secundaria de Loja, Ecuador. El proceso abarcó tres etapas. La primera parte consistió en diez observaciones del desempeño de los docentes en ambos escenarios (primaria y secundaria). En segundo lugar, el investigador llevó a cabo el rol de profesor asistente y, finalmente, el rol de profesor principal. Al finalizar estas etapas, la investigadora realizó un análisis sistemático de cada experiencia registrada, incluyendo reflexiones personales y descripciones de aspectos relevantes de la enseñanza. Este trabajo también contiene valiosos consejos que pueden ser aplicadas en las aulas para maximizar el aprendizaje de idiomas. Finalmente, esta sistematización concluye que la planificación es un paso innegociable para lograr los objetivos de aprendizaje. Adicionalmente, este proyecto proporciona a los futuros profesores un conocimiento adecuado sobre cómo dirigir una clase.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131338.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.