Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32195
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernandoes_ES
dc.contributor.authorReyes Jiménez, Evelyn Thaliaes_ES
dc.date.accessioned2022-09-28T14:52:03Z-
dc.date.available2022-09-28T14:52:03Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationReyes Jiménez, E. T. González Torres, P. F. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32195es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1356056es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131354.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El propósito del presente estudio fue analizar el impacto al implementar la retroalimentación del profesor y la retroalimentación entre compañeros para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes de Inglés como lengua extranjera. El método utilizado fue el método mixto que comprende dos enfoques cualitativo y cuantitativo. En el enfoque cuantitativo se analizaron estadísticamente los resultados de los errores y la encuesta. En el enfoque cualitativo se analizaron los errores del trabajo escrito de los estudiantes. Los participantes fueron 26 estudiantes de 2do año de BGU de una institución educativa fiscomisional de la ciudad de Cariamanga. Los instrumentos utilizados para la recolección de datos fueron un pre-test, un post-test, 6 párrafos escritos por los estudiantes y una encuesta de percepción. Los resultados de esta investigación indicaron que los dos tipos de retroalimentaciones brindaron un impacto positivo en las habilidades de escritura de los participantes. Además, los resultados de la encuesta demostraron que los estudiantes prefieren la retroalimentación del profesor.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The purpose of this research was to analyze and understand the impact of teacher feedback and peer feedback to improve the writing skills of English as Foreign Language students. The method applied was the mixed method, whichinvolves both the quantitativeand qualitative method.In the quantitative part, the results of the errors and the survey were statistically analyzed.The qualitative part was the analysis of errors in the students' written work.The sample consisted of 26 students corresponding to the 2nd year of BGU in a fiscomisional educational institution in the city of Cariamanga, located in the province of Loja, Ecuador. The instruments used to collect the data were a pre-test, a post-test, 6paragraphsand a student survey. The results of this research indicatedthat the implementation of teacher and peer feedback had a positive impact on the written skills of the participants.In addition, the results of the student survey indicated that students prefer teacher feedback.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.