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Título : Interference of spanish as mother tongue in EFL speaking skills
Autor : Espinoza Celi, Verónica Soledad
Vallejo Chávez, Joshua Alexander
Palabras clave : Ecuador.
Tesis digital.
Fecha de publicación : 2022
Citación : Vallejo Chávez, J. A. Espinoza Celi, V. S. (2022) Interference of spanish as mother tongue in EFL speaking skills [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32204
Resumen : Abstract:The main objective and purpose of this study case was to explore and contribute valid information based on detecting obstacles and specific interferences that Spanish as mother tongue can detonate in students who are learning English as a Foreign Language. Also, to find speaking skills aspects that specifically obstructs in intonation, fluency, pronunciation and word stress when questioning during the communication. Moreover, the sample was 96 participants with intermediate English level. The instrument applied to collect data was a rubric to evaluate audio-recordings from participants making original isolated questions and contextualized questions within a natural conversation. Furthermore, to carry out this investigation Mixed method was applied in order to describe qualitative aspects which generate language disruption and quantitative percentages to classify how often a specific factor interrupts when questioning. Having said that, major findings and conclusions are that eventually Spanish as mother tongue creates obstacles in some specific speaking factors in EFL students.
Descripción : Resumen:El objetivo de este estudio era explorar y contribuir información válida basada en detectar interferencias específicas que el Español como lengua materna puede detonar en estudiantes que están aprendiendo Inglés como idioma extranjero. Además de encontrar aspectos de las habilidades parlantes que obstruyen en la entonación, fluidez, pronunciación y sílaba tónica al momento de cuestionar durante la comunicación. La muestra fue 96 participantes con nivel de inglés intermedio. El instrumento aplicado para la colección de datos fue una rúbrica para valorar grabaciones de voz creando preguntas separadas y contextualizadas dentro una conversación natural. Para llevar a cabo esta investigación el método mezclado fue aplicado a fin de describir aspectos cualitativos que generan disrupción del lenguaje y porcentajes cuantitativos para clasificar qué tan seguido un factor específico interrumpe. Finalmente, las conclusiones mayores son que eventualmente el Español como lengua materna crea obstáculos en algunos factores parlantes específicos en estudiantes aprendiendo inglés.
URI : https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131333.TITN.
Aparece en las colecciones: Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza

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