Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32334
Title: EFL Teachers and Students Perceptions on workshops as Summative Assessment
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Montesinos Peñaherrera, Ibeth Estefanía
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Montesinos Peñaherrera, I. E. Salcedo Viteri, K. S. (2022) EFL Teachers and Students Perceptions on workshops as Summative Assessment [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32334
Abstract: Abstract: Workshop is a method used mostly for training purposes rather than an alternative for assessment. The use of workshops as summative assessment involves collaborative work and a constructivist approach, which influenced on students and teachers attitudes. Knowing the perceptions about this use will complement score results with participants preferences, therefore, this study aims to describe teachers and students perceptions on the use of workshops as summative assessment to find similarities and differences. This mixed study was conducted in a primary school in Quito, with a sample of 30 students from 7 th grade, and 9 teachers from English area and other subjects. After applying 6 workshops, the quantitative data was collected through questionnaires, while the qualitative data used interviews. The analysis of information described and compared teachers and students agreement on six workshops aspects: (i) planning, (ii) preparation, (iii) implementation, (iv) grades and preferences/skills perception, (v) feelings, (vi) class environment. The results demonstrated workshops influenced positively on teachers and students attitudes. Both agreed there was a significant impact on students confidence, motivation, development of reading, writing and other subjects skills.
Description: Resumen: El taller es un método usado mayormente como entrenamiento que como alternativa de evaluación. Los talleres como evaluación sumativa involucran trabajo colaborativo y enfoque constructivista influenciando actitudes de estudiantes y profesores. Conocer sus percepciones complementan resultados de calificaciones y preferencias de los participantes, por tanto, este estudio describe percepciones de maestros y estudiantes sobre talleres usados como evaluaciones sumativas para encontrar similitudes y diferencias. Este estudio mixto fue realizado en una escuela primaria de Quito, con muestra de 30 estudiantes de 7mo año de básica y 9 profesores de inglés y otras áreas. Después de aplicar 6 talleres, la información cuantitativa fue recolectada en cuestionarios y la cualitativa en entrevistas. El análisis de la información describió y comparó el nivel de acuerdo de profesores y estudiantes en seis aspectos: (i) planificación, (ii) preparación, (iii) implementación, (iv) calificaciones y preferencias, (v) emociones, (vi) ambiente de clase. Los resultados demostraron que los talleres influenciaron positivamente en actitudes de profesores y estudiantes. Ambos acordaron que hay un impacto significativo en la confianza, motivación y desarrollo de habilidades en escritura, lectura y otras materias.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131492.TITN.
Appears in Collections:Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.