Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32367
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Benitez Correa, Carmen Delia Castillo Castillo, Carlos Javier |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Castillo Castillo, C. J. Benitez Correa, C. D. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32367 |
Abstract: | Abstract: The main purpose of this research study entitled Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program, is to exchange knowledge and information acquired through experiences as pre-service teachers in order to understand and reflect on my own teaching practices, evaluate their process, reinforce, strengthen, and consolidate different competences, and skills, aiming at allowing future teachers to become good professional in the EFL educational context. To do so, it was necessary to systematize some observation and teaching practices, this systematization of experiences consisted on watching 20 videos about English lessons from elementary and high school, describing and analyzing all those lessons in four different aspects such as planning, linguistic aspects, learning management, and methodology considering positive and negative points that are worthy to be discussed. Finally, at the end of this research study, several conclusions and recommendations were written based on the main findings in the description and reflection section aiming at pointing out strengths and weaknesses regarding the way English teachers carry out classes in EFL classrooms in Loja city. |
Description: | Resumen: El propósito de este estudio investigativo denominado Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de capacitación de enseñanza EFL, es intercambiar conocimiento e información adquirida mediante experiencias como profesores practicantes para poder entender y reflexionar sobre las distintas practicas realizadas, evaluar su proceso, reforzar, fortalecer, y consolidar distintas competencias, destrezas para así permitir que futuros docentes pueden convertirse en buenos profesionales en el contexto educativo EFL. Para ello, fue necesario sistematizar prácticas de observación y enseñanza lo cual consistió en ver 20 videos de lecciones de inglés de instituciones primarias y secundarias con el propósito de recolectar información necesaria para describir y analizar las mismas en cuatros aspectos distintos tales como planificación, aspectos lingüísticos, manejo de la clase y metodología considerando aspectos positivos y negativos que sean relevantes de discutir. Al final de este estudio, ciertas conclusiones y recomendaciones fueron redactadas basadas en los hallazgos en las secciones de descripción y reflexión con el propósito de destacar las fortalezas y debilidades en cuanto a la manera en que los profesores de inglés desarrollan sus clases en la ciudad de Loja. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131535.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.