Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32446
Title: Efecto de la clase invertida como estrategia de enseñanza-aprendizaje del teorema de thales en estudiantes de básica superior
Authors: Cuenca Macas, Luis Alberto
Jaramillo Abad, Jorge Wilson
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Jaramillo Abad, J. W. Cuenca Macas, L. A. (2022) Efecto de la clase invertida como estrategia de enseñanza-aprendizaje del teorema de thales en estudiantes de básica superior [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32446
Abstract: Abstract: The main objective of this research was to analyze the effect of the Flipped Class as a Teaching-Learning strategy of the Thales Theorem mathematical object, it is oriented to the design, application and evaluation of contents and activities that support the Thales Theorem approached according to the structure of a Flipped Class; 19 students of the 10th Year of EGB were the protagonists, in the first instance, the researcher designed activities (Appendix A) following the structure of the Flipped Class, considering the local context where the intervention was accentuated, then proceeded to carry out the diagnostic of contents that support and sustain the Thales Theorem and the application of the activities guided by the Flipped Class with the two moments: the autonomous study and the face-to-face study, followed by a feedback process and to end with the evaluation. The results of the analysis of the Wilcoxon tests gave significance values of 0.000, which allows us to conclude that, the Flipped Classroom as a Thales Theorem Teaching-Learning strategy improved student learning, enhancing specific qualities for self-learning.
Description: Resumen:Esta investigación tuvo como objetivo principal analizar el efecto de la Clase Invertida como estrategia de Enseñanza-Aprendizaje del objeto matemático Teorema de Thales, está orientada al diseño, aplicación y evaluación de contenidos y actividades que fundamentan el Teorema de Thales abordados según la estructura de una Clase Invertida; se tuvo como protagonistas a 19 estudiantes del 10mo Año de EGB, en primera instancia el investigador diseñó actividades (Apéndice A) siguiendo la estructura de la Clase Invertida, considerando el contexto local donde se acentuó la intervención, seguidamente se procedió a realizar el diagnostico de contenidos que fundamentan y sustentan al Teorema de Thales y la aplicación de las actividades orientadas por la Clase invertida con los dos momentos: el estudio autónomo y el presencial seguido por un proceso de retroalimentación y para finalizar con la evaluación. Los resultados del análisis de las pruebas de Wilcoxon dieron valores de significancia de 0,000, lo que permite concluir que la Clase Invertida como estrategia de Enseñanza-Aprendizaje del Teorema de Thales mejoró el aprendizaje de los estudiantes, potenciando cualidades específicas para el autoaprendizaje.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131406.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Enseñanza de la Matemática



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.