Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32522
Title: | Incidencia de la plataforma Khan Academy en el Aprendizaje del Concepto de la Derivada en el segundo año de Bachillerato |
Authors: | Granda Lasso, Euler Salvador Sanango Muñoz, María Mercedes |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Sanango Muñoz, M. M. Granda Lasso, E. S. (2022) Incidencia de la plataforma Khan Academy en el Aprendizaje del Concepto de la Derivada en el segundo año de Bachillerato [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32522 |
Abstract: | Abstract:The main objective of this research work is to analyze the incidence of the Khan Academy platform in the learning of the Concept of Derivative in Second Year Baccalaureate students of the "Octavio Cordero Palacios" Educational Unit, in the academic period 2021-2022. A methodology based on empirical-analytical research, quantitative design, quasi-experimental method was used. The study population consisted of 58 students, who were divided into a control and experimental group, with 29 people each, to whom a pre-test and post-test were applied as a data collection instrument. The results allowed us to corroborate that the use and implementation of the Khan Academy platform has a positive impact on the acquisition of knowledge in the area of mathematics, which is why the development of strategies that contribute to a better understanding of this subject by students is essential learners. |
Description: | Resumen: El presente trabajo de investigación tiene como objetivo principal analizar la incidencia de la plataforma Khan Academy en el aprendizaje del Concepto de la Derivada en los estudiantes de Segundo Año de Bachillerato de la Unidad Educativa Octavio Cordero Palacios , en el periodo académico 2021-2022. Se utilizó una metodología basada en la investigación de tipo empírico analítico, diseño cuantitativo, método cuasi experimental. La población de estudio, estuvo conformada por 58 estudiantes, los cuales fueron divididos en un grupo de control y experimental, con 29 personas cada uno, a quienes se les aplicó como instrumento de recolección de datos un pre test y pos test. Los resultados permitieron corroborar que el uso e implementación de la plataforma Khan Academy incide positivamente en la adquisición de conocimientos en el área de matemática, razón por la cual es indispensable el desarrollo de estrategias que aporten a una mejor comprensión de esta asignatura por parte de los educandos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131653.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Enseñanza de la Matemática |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.