Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33015
Title: The use of online game to enhance EFL reading comprehension, spelling and vocabulary in elementary students
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Álvarez Jiménez, Karen Isabel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Álvarez Jiménez, K. I. Espinoza Celi, V. S. (2022) The use of online game to enhance EFL reading comprehension, spelling and vocabulary in elementary students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33015
Abstract: Abstract: The research topic focused on the use of online games for the improvement of reading comprehension, vocabulary, and spelling, with the objective of finding out which of the games is the most effective for the strengthening the aforementioned skills and to know students perceptions about the use of online games in EFL classes. This research was carried out in a public school in Loja, with the participation of 23 seven grade students, who collaborated in the development of six classes. Quantitative and qualitative methods were applied for this research. The instruments to collect data consisted of a pre and post-test, an observation sheet, all these instruments involved topics of reading comprehension, spelling, vocabulary, and online games; furthermore, to know about students perceptions was applied a survey. In addition, games like Kahoot, Quizizz, and Quizlet, among others, were used during the intervention. As a result, it was obtained that the online games were very useful for the improvement of reading comprehension, vocabulary, and spelling in the participants. Moreover, students perceived their motivation increased during the use of online games.Keywords:Reading, spelling, vocabulary.
Description: Resumen: El tema de la investigación se centró en el uso de juegos en línea para el mejoramiento de comprensión lectora, vocabulario y ortografía, con el objetivo de averiguar cuál de los juegos es más efectivo para fortalecer las habilidades mencionadas y conocer la percepción de los estudiantes sobre el uso de juegos en línea en las clases de EFL. Esta investigación se realizó en un colegio público de Loja, participaron 23 estudiantes de séptimo grado, quienes colaboraron en el desarrollo de seis clases. Para esta investigación se aplicó el método mixto. Los instrumentos para la recolección de datos consistieron en un pre y post test, una hoja de observación, todos estos instrumentos involucraron temas de comprensión lectora, ortografía, vocabulario y juegos en línea; además, para conocer las percepciones de los estudiantes se aplicó una encuesta. Durante la intervención, se utilizaron juegos como Kahoot, Quizizz y Quizlet, etc. Como resultado, se obtuvo que los juegos online fueron útiles para la mejora la comprensión lectora, vocabulario y ortografía. También, los estudiantes percibieron mayor motivación durante el uso de los juegos en línea.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132020.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.