Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33065
Title: | Exploring grammar errors in EFL writing of high school students |
Authors: | Benitez Correa, Carmen Delia Chamba Guamán, Edwin Santiago |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Chamba Guamán, E. S. Benitez Correa, C. D. (2022) Exploring grammar errors in EFL writing of high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33065 |
Abstract: | Abstract: The present research aims to find the most common grammatical errors that high school students make when writing. The data was obtained through essays written by ten Ecuadorian first-year high school students from a public school in Loja, Ecuador. Qualitative and quantitative approaches were chosen to conduct this study. The quantitative approach was necessary to obtain the frequencies and percentages of the data. Moreover, it was needed to perform a statistical analysis of the grammatical errors found and discover the most common ones. Likewise, a qualitative method was required since it was essential to carry out a linguistic analysis of the grammatical errors by explaining the reasons that explain why they were errors and the correct way of expressing them. The results of this research show that the most common grammatical errors that students make when writing involve the category of syntax that includes errors such as verb tense, subject-verb agreement, preposition, determiner, noun, pronoun, and number.And within this category, verb tense was the highest grammatical error found in thestudents' writing compositions. |
Description: | Resumen: La presente investigación tiene como objetivo encontrar los errores gramaticales comunes que cometen los estudiantes de secundaria al escribir. Los datos se obtuvieron a través de ensayos escritos por diez estudiantes ecuatorianos de primer año de secundaria de una escuela pública en Loja, Ecuador. Se eligieron enfoques cualitativos y cuantitativos para llevar a cabo este estudio. El enfoque cuantitativo fue necesario para obtener las frecuencias y porcentajes de los datos. Asimismo, para realizar un análisis estadístico de los errores gramaticales encontrados y descubrir los más comunes. Además, se requirió de un método cualitativo ya que era fundamental realizar un análisis lingüístico de los errores gramaticales explicando las razones que explican por qué eran errores y la forma correcta de expresarlos. Los resultados de esta investigación muestran que los errores gramaticales más comunes que cometen los estudiantes al escribir involucran la categoría de sintaxis que incluye errores como tiempo verbal, concordancia sujeto-verbo, preposición, determinante, sustantivo, pronombre y número.Y dentro de esta categoría, el tiempo verbal fue el error gramatical más alto encontrado en las composiciones escritas de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132104.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.