Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33068
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Benitez Correa, Carmen Delia Lara Barragán, Daisy Lizbeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Lara Barragán, D. L. Benitez Correa, C. D. (2022) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33068 |
Abstract: | Abstract: Thisstudyentitled Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teacher Training Program, had theobjective to carry out an analysis of the experience acquired through observation and teaching practice. This was qualitative-descriptive research, this study wasbased on two main phases, called Practicums. In Practicum 1, I had an observer role and in Practicum 2, it wasmy experience as the main teacher. This systematization contains three parts, the first is the literature review. Later, I describe the method usedin this process, and finally, I present the discussion and results based on the analysis, and systematization of the teaching experience. My main conclusion is that developing good learning management and environment allows students to participate more, have a good relationship with the teacher, and motivate themselves without fear of learning. In addition, my reflection on this whole process is that these pre-professional practices are essential for the training of students because it is the only way to learn beyond the theory, having this experience is valuable to perform better in the future. |
Description: | Resumen: Este estudio titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de EFL, tuvo como objetivo realizar un análisis de la experiencia adquirida a través de la observación y la práctica docente. Esta fue una investigación cualitativa-descriptiva, este estudio se basó en dos fases principales, denominadas Practicums. En el Practicum 1 tuve un rol de observador y en el Practicum 2 fue mi experiencia como docente principal.Esta sistematización contiene tres partes, la primera es la revisión bibliográfica. Posteriormente, describo el método utilizado en este proceso y, finalmente, presento la discusión y los resultados a partir del análisis y sistematización de la experiencia docente. Mi conclusión principal es que desarrollar una buena gestión y ambiente de aprendizaje permite que los estudiantes participen más, tengan una buena relación con el profesor y se motiven sin miedo a aprender. Además, mi reflexión sobre todo este proceso es que estas prácticas pre-profesionales son fundamentales para la formación de los estudiantes porque es la única forma de aprender más allá de la teoría, tener esta experiencia es valioso para desempeñarse mejor en el futuro. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132109.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.