Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernandoes_ES
dc.contributor.authorRepetto Vargas, Carla Germaniaes_ES
dc.date.accessioned2022-11-09T11:53:48Z-
dc.date.available2022-11-09T11:53:48Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationRepetto Vargas, C. G. González Torres, P. F. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33119es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1357173es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132197.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El estudio trata de examinar el papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria, centrándose en mejorar errores semánticos, sintácticos y morfológicos. Se realizó en Tungurahua a estudiantes de primero año de colegio. El método mixto, incluyendo el enfoque cuantitativo para analizar estadísticamente los resultados de los errores y la encuesta; mientras que el cuantitativo para analizar los errores escritos de los estudiantes .Además, una prueba previa para medir el conocimiento y una posterior para conocer el progreso de estudiantes; seis párrafos escritos y un cuestionario fueron usados como instrumentos para recolectar información. Los hallazgos muestran que los errores más frecuentes son sintácticos, especialmente el mal uso de comas para separar oraciones. Con respecto a la retroalimentación entre compañeros y docentes, los estudiantes prefieren la retroalimentación de los maestros para ayudarlos a mejorar sus habilidades de escritura porque la corrección entre pares presentó algunas limitaciones que estaban estrechamente relacionadas tanto con la falta de vocabulario como con el conocimiento del idioma que tienen los estudiantes.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The study aimed to examine the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students, focusing on the efficacy for the improvement of semantic, syntactic, and morphological errors. This research was carried out inTungurahua and was addressed to students enrolled on the first year of high school.Thirty participants were taken as a sample. A mix methodincluding a quantitative approach was used to analyze statically the results of errors and the survey, while a qualitative approach to analyze the errors in the writtenstudents work.Moreover, the instruments used to collect information were a pre-test to measurethe student slevel of writing, a post-testto know their progress, six written paragraphs and a questionnaire.Thefindings show that the most frequent errors deal with syntactical errors, especially the misuse of commas to separate sentences. Regarding peer and teacher feedback, students prefer teacher feedback to help them improve their writing skills because peer correction presented some limitations that were closely related to both the lack of vocabulary and language knowledge that students have.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.