Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33301
Title: | Systematization of the Pre-service Teaching Experience |
Authors: | Espinoza Celi, Verónica Soledad Parra Ayala, Amanda Estefanía |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Parra Ayala, A. E. Espinoza Celi, V. S. (2022) Systematization of the Pre-service Teaching Experience [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33301 |
Abstract: | Abstract: Teaching practice is a crucial component in an EFL training program in which novice teachers have the challenge of putting into practice the knowledge in a real teaching context. This Systematization of Pedagogical Experiences work presents the description and analysis ofthe pre-professional practices. Indeed, this work reflects on the teaching competencies from the observation of elementary classes, focusing on planning, linguistics aspects, learning management, and methodology, as the required skills to teach English. Following with the practice as a teacher performing online and face-to-face classes, and the analysis of lesson plans components. Moreover, this work analyses the learning environment which had changes and adaptations due to the Covid-19 pandemic. The work concludes that pre-teaching experiences help novice teachers to develop their teaching skills in real teaching by identifying and reflecting on the most used methods, strategies, and techniques needed for teaching; it reflects on the importance of learning management, competent linguistic management toreaching the knowledge transfer in the classroom, and reacting to unexpected situations. |
Description: | Resumen: La práctica docente es un componente crucial en el programa de formación de EFL donde los profesores principiantes ponen en práctica sus conocimientos en un contexto de enseñanza real. Este trabajo de Sistematización de Experiencias Pedagógicas presenta la experiencia como parte de la formación a través de prácticas previas para consolidar la formación. Además, se reflexiona sobre las competencias docentes partiendo por laobservación de clases de primaria, la planificación, aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología, como las habilidades necesarias para enseñar inglés. Continuando con la práctica como docente mediante clases en línea y presenciales, y el análisis de los componentes de planes de clase. Además, se analiza el ambiente de aprendizaje, sus cambios y adaptaciones debido a la pandemia de Covid-19. El trabajo concluye que las experiencias de pre-docencia ayudan a los docentes a desarrollar sus habilidades en la enseñanza real al identificar y reflexionar sobre los métodos, estrategias y técnicas más utilizadas y necesarias para la enseñanza; además de la importancia de la gestión del aprendizaje, competencia lingüística para la transferencia de conocimiento. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132569.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.