Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33303
Title: | The impact of Neuro education strategies in E.F.L classroom for teenager students |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Monar Córdova, Henry Josue |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Monar Córdova, H. J. Salcedo Viteri, K. S. (2022) The impact of Neuro education strategies in E.F.L classroom for teenager students [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33303 |
Abstract: | Abstract: Neuroeducation links scientific foundings of brain functions with educational practice andlearning principles that can be applied in English language acquisition to promote a moreefficient,self-aware teachingprocess,andpositiveclassenvironment.Thestudyhasasobjectives to determine the impact, effectiveness, and perceptions of three Neuroeducativestrategies: Mindfulness, Metacognition, and Brain-based learning for teenager students ofEnglishlanguage.Themethodwasamixmethod,withtheapplicationoffifteeninterventions, five online classes per each strategy with56 students of 8thgrade, in privatehighschoolinthecity ofGuayaquil.Instrumentsappliedwereapre-test,apostest,threeperception questionnaries,observationsheetthatwasappliedinfifteenclasses,aquestionnairetouseinstudent sinterview,andanevaluationtest,inorder to answerresearch questions related to the aforementioned objectives. The conclusions revealed thatneuroeducationstrategieshaveavisibleimpactinEnglishlanguageacquisition.Theeffectiveness of Brain-based learning strategy, and the high amount of positive perceptionstowardstheproposed activitieswithnoevidentnegativeresultssuchasgradesorcommentswerealsorevealed asconclusions. |
Description: | Resumen: La Neuro educación une descubrimientos científicos de las funciones cerebrales con la practica educativa y principios de aprendizaje que pueden ser aplicados en la adquisición del idioma Inglés para promover un proceso de aprendizaje eficiente, autoconsciente y un ambiente de clase positivo. Este estudio tiene como objetivos determinar el impacto, la efectividad y percepciones de tres estrategias neuro educativas: Mindfulness, Metacognición y Brain-based learning para estudiantes adolescentes de Inglés. El método fue mixto ,aplicando quince intervenciones, cinco clases en linea paracadaestrategiacon56estudiantesde8vocurso,añolectivo2021-2022de un colegio privado de la ciudad de Guayaquil. Los instrumentos fueron un pre-test, pos test, tres encuestas de percepción, hoja de observación aplicada en quince clases, cuestionario para la entrevista del estudiante, yun test de evaluación, para responder las preguntas de investigación relacionadas a los objetivos.Las conclusiones revelaron que las estrategias neuro educativas impactan visiblemente en la adquisición del Inglés. La efectividad de Brain-based learning y la alta cantidad de percepciones positivas hacia las actividades propuestas sin evidentes resultados negativos como calificaciones o comentarios, fueron también revelados comoconclusiones. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132576.TITN. |
Appears in Collections: | Magister en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.