Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Jaramillo, Lida Mercedeses_ES
dc.contributor.authorVillagómez Capelo, Daniela Cristinaes_ES
dc.date.accessioned2023-01-27T15:58:15Z-
dc.date.available2023-01-27T15:58:15Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationVillagómez Capelo, D. C. Solano Jaramillo, L. M. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvementof writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33426es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1358143es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132934.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio trata sobre elpapel de la corrección entre compañeros y del docente en la mejora de las habilidades de escritura de estudiantes de bachillerato. El propósito principal fue determinar las diferencias entre ambos tipos de retroalimentación y su efectividad en la corrección de errores semánticos, sintácticos y morfológicos. También investigó las percepciones de los estudiantes sobre ambos tipos de retroalimentación. La muestra constó de 28 estudiantes de segundo de bachillerato de una institución educativa privada en Pichincha, Ecuador. Durante esta investigación se utilizó un método mixto y los instrumentos empleados para recolectar los datos fueron un pretest, tres párrafos para retroalimentación del docente y tres para corrección entre compañeros, un postest, una encuesta, una rúbrica, y una lista de verificación. En cuanto a los resultados, se descubrió que ambos tipos de retroalimentación son efectivos en diferentes aspectos lingüísticos; sin embargo, la retroalimentación del docente es más exitosa que la de los compañeros. Además, los estudiantes tienen perspectivas positivas hacia ambos tipos de retroalimentación, pero prefieren la retroalimentación del docente porque la consideran más clara y detallada.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study is about the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students. The main purpose was to determine the differences between teacher and peer feedback and their effectiveness in the correctionof semantic, syntactic, and morphologicalerrorsin EFL learners writing skills. It also sought to note the students' perceptions of both types of feedback. The sample consisted of 28 students in the second year of high school, from a private educationalinstitution in Pichincha, Ecuador. During this research, a mixed method was used and the instruments employed to collect the data were a pre-test, three student paragraphs for teacher feedback, three student paragraphs for peer correction, a post-test, a students survey, a rubric, and a checklist. Concerning the results, it was discovered that both types of feedback are effective in different linguistic aspects; however, teacher feedback is more successful than peer feedback. Additionally, students have positive perspectives toward both types of feedback, butthey prefer teacher feedback because they consider it the clearest and most detailed.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvementof writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.