Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33493
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Arias Córdova, María Olivia García Cabezas, Silvia Paola |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | García Cabezas, S. P. Arias Córdova, M. O. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33493 |
Abstract: | Abstract: This research aimed to analyze the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The participants of this study were twenty-five students in their third year of high school from a public high school located in Quito, Ecuador. During this research, a mixed approach was used, that is, both qualitative and quantitative approaches were employed to analyze, compare and contrast the information. The instruments used to gather the data were a pre-test, a post-test, six writing compositions, a rubric, a checklist, and a survey. The main results revealed that the teacher´s feedback and the students' corrections were both effective, but students preferred the teacher's feedback. Moreover, it was established that the most frequent written errors were morphological, followed by syntactic ones. Finally, it was concluded that EFL students prefer teacher feedback, but they do not minimize the importance and effectiveness of peer correction. |
Description: | Resumen: El presente estudio tuvo como objetivo analizar el papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del docente en la mejora de las habilidades de escritura y su eficacia para reducir los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura en inglés. Los participantes fueron veinticinco estudiantes de tercero de bachillerato de una escuela secundaria pública ubicada en Quito, Ecuador. Durante esta investigación se utilizó un enfoque mixto es decir usando enfoques tanto cualitativo como cuantitativo para analizar, comparar y contrastar la información. Los instrumentos utilizados para la recolección de datos fueron un pre-test, un post-test, seis párrafos, una rúbrica, una lista de cotejo y una encuesta. Los principales resultados revelaron que la retroalimentación del docente y las correcciones de los estudiantes fueron efectivas, pero los estudiantes prefirieron la retroalimentación del docente. Además, se estableció que los errores escritos más frecuentes fueron los morfológicos, seguidos de los sintácticos. Finalmente, se concluyó que los estudiantes prefieren la retroalimentación del maestro, pero no minimizan la importancia y efectividad de la corrección entre pares. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133165.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.