Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33741
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environment
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Guiña Loaiza, John Enrique
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Guiña Loaiza, J. E. Vargas Saritama, A. B. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environment [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33741
Abstract: Abstract: The purpose of this study was to determine what factors influence students attending a public educational institution in Santa Rosa, Oro province. The participants were 40 first-year high school students and an English teacher. A mixed methodology was used. A student questionnaire, a semi-structured interview, a teacher questionnaire, and an observation sheet were used to collect qualitative and quantitative data. The results revealed that the lack of vocabulary, grammar, precision, poor pronunciation and interference of the mother tongue were the linguistic factors that affected the oral competence of the students. While the emotional factors that hindered the oral competence of the students were the lack of disposition, the demotivation, the anxiety before the graded lessons and the fear of being teased by the classmates. However, it was found that the mother tongue was the linguistic factor that triggered the appearance of mispronunciation, demotivation and interference.
Description: Resumen: El propósito de este estudio fue determinar qué factores influyen en los estudiantes que asisten a una institución educativa pública en Santa Rosa, provincia de Oro. Los participantes fueron 40 estudiantes de primero de bachillerato y un profesor de inglés. Se empleó una metodología mixta. Se utilizó un cuestionario para estudiantes, una entrevista semiestructurada, un cuestionario para profesores y una ficha de observación para recopilar datos cualitativos y cuantitativos. Los resultados revelaron que la falta de vocabulario, gramatica, precisión, mala pronunciación e interferencia de la lengua materna fueron los factores lingüísticos que afectaron la competencia oral de los estudiantes. Mientras que los factores emocionales que dificultaron la competencia oral de los estudiantes estuvieron la falta de disposición, la desmotivación, la ansiedad antes de las lecciones calificadas y el miedo a las burlas de los compañeros. Sin embargo, se encontró que la lengua materna fue el factor lingüístico que desencadenó la aparición de mala pronunciación, desmotivación e interferencia.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133411.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.