Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/36811
Title: | Corrective feedback as a strategy to improve speaking skills in EFL classrooms |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Alvarado Córdova, Ángel Leonardo |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Alvarado Córdova, Á. L. Salcedo Viteri, K. S. (2023) Corrective feedback as a strategy to improve speaking skills in EFL classrooms [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/36811 |
Abstract: | Abstract:This research considers important aspects of feedback corrective to help students improve speaking skills, for this reason Efficient activities were applied to improve the pronunciation and intonation of the students. The objective of this research was to apply corrective feedback to improve speaking skills in EFL classrooms. The research was carried out in a public institute in Loja. To have the information, a sample of 10 students was selected, 5 from course A and 5 from course B. In addition, qualitative and quantitative methods were applied to collect information related to the most common pronunciation errors and the type of feedback that it was useful. The instruments used for this were surveys and observation sheets. to collect crucial information. The errors of the students were classified in errors of addition, distortion, omission and substitution. In course A a feedback was applied implicit feedback, while in course B explicit feedback was applied. The results reveal that the errors of omission and distortion were the most common ones committed by the students. In addition, explicit feedback shows better results than implicit feedback. improving students' pronunciation. |
Description: | Resumen: Esta investigación considera aspectos importantes sobre la retroalimentación correctiva para ayudar a los estudiantes a mejorar las habilidades de habla, por esta razón se aplicaron actividades eficientes para mejorar la pronunciación y la entonación de los estudiantes. El objetivo de esta investigación fue aplicar el feedback correctivo para mejorar las habilidades de habla en las aulas de EFL. La investigación se realizó en un instituto público de Loja. Para disponer de la información, se seleccionó una muestra de 10 estudiantes, 5 del curso A y 5 del curso B. Además, se aplicaron métodos cualitativos y cuantitativos para recoger información relacionada con los errores de pronunciación más comunes y el tipo de feedback que resultaba útil. Los instrumentos utilizados para ello fueron encuestas y hojas de observación para recoger información crucial. Los errores de los alumnos se clasificaron en errores de adición, distorsión, omisión y sustitución. En el curso A se aplicó una retroalimentación implícita, mientras que en el curso B se aplicó una retroalimentación explícita. Los resultados revelan que los errores de omisión y distorsión fueron los más comunes cometidos por los estudiantes. Además, el feedback explícito muestra mejores resultados que el implícito en la mejora de la pronunciación de los alumnos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133633.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.