Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37427
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Benitez Correa, Carmen Delia
Lanche Carreño, Johanna Katherine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Lanche Carreño, J. K. Benitez Correa, C. D. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37427
Abstract: Abstract: This work of Systematization of pedagogical experiences of the program of teacher training English as a foreign language, has as its main objective reflect on and analyze positive and negative aspects of pre-professional practices carried out in Academic Practices 1 and 2, in order to obtain conclusions that allow us to improve our teaching practices. This systematization process includes observation and teaching practice. In the first stage, the observation of five Basic Education classes (with one student) and five classes in Baccalaureate (with a group of students). In the second stage, the teacher-students played the teaching role, the systematization of five classes taught in Basic Education and five classes in High School. The method applied in this work was descriptive with a qualitative approach for data collection using a data sheet observation. The analysis was based on the following aspects: planning, aspect language, learning management and methodology. It is concluded that teachers have good command of the English language, as well as the use of resources and activities to improve students' command of the English language.
Description: Resumen: Este trabajo de Sistematización de experiencias pedagógicas del programa de formación docente inglés como lengua extranjera, tiene como principal objetivo reflexionar y analizar aspectos positivos y negativos de las prácticas preprofesionales realizadas en las Practicas Académicas 1 y 2, con el fin de obtener conclusiones que nos permitan mejorar nuestras prácticas docentes. Este proceso de sistematización incluye la observación y práctica docente. En la primera etapa se sistematizo la observación de cinco clases de Educación Básica (con un alumno) y cinco clases en Bachillerato (con un grupo de alumnos). En la segunda etapa los docentes-alumnos desempeñaron el papel docente, se realizó la sistematización de cinco clases impartidas en Educación Básica y cinco clases en Bachillerato. El método aplicado en este trabajo fue descriptivo con enfoque cualitativo para recolección de datos utilizando una ficha de observación. El análisis se basó en los siguientes aspectos: planificación, aspecto lingüístico, gestión del aprendizaje y metodología. Se concluye que los docentes tienen buen dominio del idioma inglés, así como, el uso de recursos y actividades para mejorar el manejo del idioma inglés de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134057.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.