Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37431
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Ortega Bustos, Johanna Katterine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Ortega Bustos, J. K. Morocho Pintado, C. K. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37431
Abstract: Abstract:The present work entitled Systematization of pedagogical experiences was carried out with the purpose of analyzing the experience, skills and knowledge acquired in the practices pre-professionals during two stages, as observers and main teachers. In the first stage, the observation of five Basic Education classes and five High School classes taught by teachers to students of different ages. In the second stage, the systematization of five classes taught to four students was carried out of Basic Education and five classes to four high school students belonging to a public institution of the city of Francisco de Orellana. The qualitative method was applied and the Data was collected through an observation sheet as the main instrument. He analysis of this work was based on aspects such as planning, linguistic aspects, learning management and methodology. After the analysis, it is concluded that the systematization contributes to the acquisition of experience and knowledge, especially for future teachers, through the reflection of our educational practice to improve, transform and innovate the teaching-learning of the English language.
Description: Resumen: El presente trabajo titulado Sistematización de experiencias pedagógicas se realizó con el propósito de analizar la experiencia, habilidades y conocimientos adquiridos en las prácticas pre profesionales durante dos etapas, como observadores y docentes principales. En la primera etapa, se sistematizó la observación de cinco clases de Educación Básica y cinco clases de Bachillerato impartidas por docentes a estudiantes de distintas edades. En la segunda etapa, se realizó la sistematización de cinco clases impartidas a cuatro estudiantes de Educación Básica y cinco clases a cuatro estudiantes de Bachillerato pertenecientes a una institución pública de la ciudad de Francisco de Orellana. Se aplicó el método cualitativo y los datos se recolectaron a través de una ficha de observación como instrumento principal. El análisis de este trabajo se basó en aspectos como la planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología. Luego del análisis, se concluye que la sistematización contribuye a la adquisición de experiencia y conocimiento, especialmente para los futuros docentes, a través de la reflexión de nuestra práctica educativa para mejorar, transformar e innovar la enseñanza-aprendizaje del idioma inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134063.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.