Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37645
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Celi Celi, Liliana Fernanda
Vallejo Gudiño, John Sebastián
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Vallejo Gudiño, J. S. Celi Celi, L. F. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37645
Abstract: Abstract: The present study was carried out with the purpose of analyzing the differences between the written feedback from the teacher and between peers as well as its effectiveness in improving the semantic, syntactic and morphological errors. Also, he sought to discover what kind of feedback preferred by learners of English as a foreign language. The The participants were 30 second-year high school students between the ages of 15 and 17, with English levels from A2 to B1. During this study, a mixed approach was adopted, analyzing both quantitative and qualitative data collected from the following instruments: pre and post-test, a rubric, a checklist and a survey. The findings revealed that there was a significant improvement after applying WCF, however, the most effective was the provided by the teacher. In addition, it was identified that the most frequent errors were the morphological ones of omission and addition, and the syntactic ones of the subcategory of order of words. Finally, it was confirmed that students prefer feedback from the teacher to improve their writing skills in English as they consider it the most accurate and complete.
Description: Resumen: El presente estudio se realizó con el propósito de analizar las diferencias entre la retroalimentación escrita del docente y entre pares así como su eficacia en la mejora de los errores semánticos, sintácticos y morfológicos. También, buscó descubrir que tipo de retroalimentación prefieren los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Los participantes fueron 30 estudiantes de segundo de bachillerato de entre 15 y 17 años, con niveles de inglés de A2 a B1. Durante este estudio, se adoptó un enfoque mixto, analizando datos tanto cuantitativos como cualitativos recopilados de los siguientes instrumentos: pre y post-test, una rúbrica, una lista de verificación y una encuesta. Los hallazgos revelaron que hubo una mejora significativa después de aplicar WCF, sin embargo, la más efectiva fue la proporcionada por el maestro. Además, se identificó que los errores más frecuentes fueron los morfológicos de omisión y adición, y los sintácticos de la subategoria de orden de palabras. Finalmente, se corroboró que los estudiantes prefieren la retroalimentación del docente para mejorar sus destrezas de escritura en inglés ya que la consideran la más precisa y completa.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134338.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.