Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51132
Title: | Entornos virtuales de aprendizaje y su incidencia en la educación superior en tiempos de pandemia |
Authors: | Arcos Crespo, Rosa del Cisne Alcívar Loor, Karen Siboney |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Alcívar Loor, K. S. Arcos Crespo, R. D. C. (2023) Entornos virtuales de aprendizaje y su incidencia en la educación superior en tiempos de pandemia [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51132 |
Abstract: | Abstract: The teaching-learning process is constantly evolving in order to adjust to social demands. Virtual Learning Environments (EVA) are established as a flexible, effective and efficient alternative for the development of Higher Education. In the present investigation, the incidence of Virtual Learning Environments in Higher Education during the pandemic will be analyzed. The research presents a mixed approach and a descriptive-exploratory type of research. The data collection instruments are a survey applied to eight teachers and seventy-five students. The results show that the use of the EVA in online mode, during the teaching-learning process is important, which is the teacher must investigate and train on the management of the EVA platforms. It is concluded that the use of the EVA does affect the educational process, but, for there to be satisfactory results in the academic performance of the students, it is necessary that both the teacher and the student are clear about the management of educational platforms. |
Description: | Resumen: El proceso de enseñanza aprendizaje se encuentra en una constante evolución con la finalidad de ajustarse a las demandas sociales. Los Entornos Virtuales de Aprendizaje (EVA) se establecen como una alternativa flexible, eficaz y eficiente para el desarrollo de la Educación Superior. En la presenta investigación se analizará la incidencia de los Entornos Virtuales de Aprendizaje en la Educación Superior durante la pandemia. La investigación presenta un enfoque mixto y un tipo de investigación descriptivo exploratorio. Los instrumentos de recolección de datos, son una encuesta aplicada a ocho docentes y setenta y cinco estudiantes. Los resultados evidencian que el uso de los EVA en modalidad online, durante el proceso de enseñanza aprendizaje son importantes, es por lo cual el docente debe investigar y capacitarse sobre el manejo de las plataformas de los EVA. Se concluye, que el uso de los EVA si inciden en el proceso educativo, pero, para que existan resultados satisfactorios en el rendimiento académico de los estudiantes, es necesario que tanto el docente como el dicente tenga claro el manejo de las plataformas educativas. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137187.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.