Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51281
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Chalán Saca, Carmen Paulina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Chalán Saca, C. P. Vivanco Ríos, L. A. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51281 |
Abstract: | Abstract: This investigation deals with factors that influence students' oral communication skills in English. The objective was to determine which linguistic and emotional problems affect the oral communication skills of high school students in face-to-face educational settings. This study was conducted at a public high school in the province of Loja and employed a mixed method approach, which included both quantitative and qualitative analyses. The sample of this study comprised forty-one first-year senior high school students and an EFL teacher. The instruments used during the data collection stage were a students' questionnaire, a teachers questionnaire, a semi-structured interview, and an observation sheet. The data were tabulated and organized in two tables and based on the results the outcomes were analyzed. Furthermore, the results revealed that linguistic factors had a great impact on students' oral communication skills. Thus, the lack of vocabulary was the most influential linguistic factor, and the lack of self-confidence was the emotional factor that most influenced the students when speaking in English. |
Description: | Resumen: Esta investigación trata de factores que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes en inglés. El objetivo era determinar qué problemas lingüísticos y emocionales afectan las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de secundaria en entornos educativos cara a cara. Este estudio se realizó en una escuela secundaria pública en la provincia de Loja y empleó un enfoque de método mixto, que incluía análisis cuantitativos y cualitativos. La muestra de este estudio comprendía cuarenta y un estudiantes de secundaria de primer año de bachillerato y un maestro de EFL. Los instrumentos utilizados durante la etapa de recopilación de datos fueron un cuestionario de estudiantes, un cuestionario de maestros, una entrevista semiestructurada y una hoja de observación. Los datos fueron tabulados y organizados en dos tablas y, según los resultados, se analizaron los resultados. Además, los resultados revelaron que los factores lingüísticos tuvieron un gran impacto en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. Por lo tanto, la falta de vocabulario fue el factor lingüístico más influyente, y la falta de autoconfianza fue el factor emocional que más influyó en los estudiantes al hablar en inglés. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136938.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.