Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51284
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Zúñiga Ojeda, Alexandra Gualan Lapo, Maira Esperanza |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Gualan Lapo, M. E. Zúñiga Ojeda, A. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51284 |
Abstract: | Abstract: The current study, titled Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments, was conducted with the aim of determining those linguistic and emotional barriers that impede students to develop their speaking skills in English. This study was executed in a public high school situated in the city of Cariamanga. The participants of this study were forty students of senior high school and an EFL teacher. This research adopted two specific methods: qualitative and quantitative. For data collection process, four instruments were implemented: students' survey, teachers' survey, students' interview, and class observations. As a result, this study found that the most prevalent linguistic y emotional factors that negatively affect the oral performance of the learners are lack of vocabulary and fear of making errors. Based on the findings, it was evidenced that the linguistic factors are the most influential issues that hinder EFL learners to enhance their oral communication skills. |
Description: | Resumen: El presente estudio, titulado Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en Ingles de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial ecuatorianos, se realizó con el objetivo de determinar aquellas barreras lingüísticas y emocionales que impiden a los estudiantes desarrollar sus habilidades orales en inglés. Este estudio fue ejecutado en un colegio público ubicado en la ciudad de Cariamanga. Los participantes de este estudio fueron cuarenta estudiantes de Bachillerato y un profesor de inglés. Esta investigación adoptó dos métodos específicos: cualitativo y cuantitativo. Para el proceso de recolección de datos, se implementaron cuatro instrumentos: encuesta a estudiantes, encuesta a docentes, entrevista a estudiantes y observación de clases. Como resultado, el estudio encontró que los factores lingüísticos y emocionales más prevalentes que afectan negativamente el desempeño oral de Estudiantes son la falta de vocabulario y el miedo de cometer errores. En base a los resultados, se evidencio que los factores lingüísticos son los problemas más influyentes que impiden a los estudiantes de EFL mejorar sus habilidades de comunicación oral. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136930.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.