Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51285
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Guerrero Jaramillo, Diana Marisel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Guerrero Jaramillo, D. M. Inga Ordóñez, G. C. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51285
Abstract: Abstract: The research tittled Factors that influence the oral communication skills in English of Ecuadorian high school students in face-to-face learning environments , it has been done in order to analyze the most influential factors in the teaching-learning process, and its effects on the oral communication. The participants were, 50 high school students, from the province of Zamora Chinchipe, canton Zamora, and a English teacher. In this investigation was used the mixed method for data analysis, which includes qualitative and qualitative research. The instruments used for data collection were questionnaires for 50 students, interviews with five students, observations of face-to-face English classes, and a questionnaire for the teacher. After the analysis of the results, the data collected in terms of linguistic and emotional factors were compared, and it was revealed that students perform linguistically more efficiently when they are emotionally well. Regarding linguistic aspects such as pronunciation, grammar, vocabulary, etc., they showed that they function more efficiently when the classroom climate includes motivation, so that, despite sometimes being a little afraid and nervous, they manage to stabilize their emotions and develop in all planned activities.
Description: Resumen: En La investigación titulada Factores que influyen en las habilidades de comunicación oral en inglés de estudiantes ecuatorianos de secundaria en ambientes de aprendizaje presencial , se ha realizado con el fin de analizar los factores más influyentes en el proceso de enseñanza-aprendizaje, y sus efectos sobre la comunicación oral. Los participantes fueron 50 estudiantes de secundaria, de la provincia de Zamora Chinchipe, cantón Zamora, y un profesor de inglés. En esta investigación se utilizó el método mixto para el análisis de datos, que incluye investigación cualitativa y cualitativa. Los instrumentos utilizados para la recolección de datos fueron cuestionarios para 50 estudiantes, entrevistas a cinco estudiantes, observaciones de clases presenciales de inglés y un cuestionario para el docente. Tras el análisis de los resultados, se compararon los datos recogidos en cuanto a factores lingüísticos y emocionales, y se revela que los alumnos se desempeñan lingüísticamente de forma más eficiente cuando están emocionalmente bien. En cuanto a los aspectos lingüísticos como, pronunciación, gramática, vocabulario, etc., demostraron que ellos se desenvuelven con mayor eficiencia cuanto el clima del aula incluye motivación, es así que, a pesar de que a veces tienen un poco de miedo y nerviosismo, logran estabilizar sus emociones y desarrollarse en todas las actividades planificadas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136929.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.