Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51441
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArias Córdova, María Oliviaes_ES
dc.contributor.authorOrozco Zarate, Nataly Cristinaes_ES
dc.date.accessioned2023-10-10T13:14:28Z-
dc.date.available2023-10-10T13:14:28Z-
dc.date.issued2023es_ES
dc.identifier.citationOrozco Zarate, N. C. Arias Córdova, M. O. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51441es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1363413es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137469.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El tema de este estudio es Factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial, tuvo como propósito determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de colegio. El lugar de la investigación fue un colegio de la provincia de Chimborazo, y empleó un método mixto con enfoques cuantitativos y cualitativos. La muestra constó de cuarenta estudiantes de la escuela secundaria superior y dos profesores de inglés. Los instrumentos fueron un cuestionario para estudiantes, uno para docentes, una entrevista semiestructurada y una ficha de observación. Los resultados revelaron que tanto los factores lingüísticos como los emocionales influyen significativamente en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. Además, la interferencia de la lengua materna fue el factor lingüístico más influyente y la falta de seguridad de los estudiantes el factor emocional que más influyó al hablar en inglés. Asimismo, al comparar los factores lingüísticos y emocionales, los factores emocionales fueron los que más impactaron en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The theme is Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments , aimed to determine which linguistic and emotional issues affect the oral communication skills of high school learners in face-to-face educational settings.This investigation was conducted at a fiscomisional high school in the province of Chimborazo. The participants were 42 male and female sênior high school students. A mixed-methods approach, which included both quantitative and qualitative componentes, was used. The sample for this study comprised forty senior high school students and two EFL teachers. The instruments used were a students' questionnaire, a teachers questionnaire, a semi-structured interview, and an observation sheet. The findings revealed that both linguistic and emotional factors significantly influence students' oral communication skills. In addition, mother tongue interference was the most influential linguistic factor, and a lack of self-confidence was the emotional factor that most influenced students when speaking in English. Moreover, when comparing the results of the linguistic and emotional factors, it was found that the emotional factors had the greatest impact on oral communication skills.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleFactors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environmentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.