Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51469
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Anasi Chango, María José
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Anasi Chango, M. J. Nesterenko, N. A. (2023) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51469
Abstract: Abstract: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program is oriented to the systematization of teaching experiences through observation and teaching, with the primary objective of disseminating the results and learning obtained through practice, which will serve as a guide to improve learning and the educational experience. This work contains literature review, method, description, analysis, and systematization of the teaching experience in basic education and bachillerato, as well as conclusions and recommendations. Likewise, the literature review details information related to good teaching practices and allows one to gain familiarity with current information related to the education field. This work contains description, analysis, and systematization of the teaching experience, supported by classes such as pre-service teacher as an observant and pre-service teacher as a principal instructor, which is based on planning, linguistics aspects, learning management, and methodology, both in basic education and bachillerato. Finally, the key finding of this study is to provide a critical interpretation of several experiences based on procedures observed that can enable pre-service teachers to better comprehend how a class operates to improve the education system.
Description: Resumen: La Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de EFL está orientada a la sistematización de experiencias docentes a través de la observación y la enseñanza, con el objetivo primordial de difundir los resultados y aprendizajes obtenidos a través de la práctica, que servirán de guía para mejorar el aprendizaje y la experiencia educativa. Este trabajo contiene revisión bibliográfica, método, descripción, análisis y sistematización de la experiencia docente en educación básica y bachillerato, así como conclusiones y recomendaciones. Asimismo, la revisión bibliográfica detalla información relacionada con las buenas prácticas docentes y permite familiarizarse con información actual relacionada con el ámbito educativo. Este trabajo contiene la descripción, análisis y sistematización de la experiencia docente, apoyada en clases como el de profesor en formación como observador y el de profesor en formación como instructor principal, que se fundamenta en la planificación, los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología, tanto en la educación básica como en el bachillerato. Finalmente, el hallazgo clave de este estudio es proporcionar una interpretación crítica de varias experiencias basadas en procedimientos observados que pueden permitir a los futuros maestros comprender mejor cómo funciona una clase para mejorar el sistema educativo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137244.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.