Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51579
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Robayo Aldaz, Andrea Estefanía
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Robayo Aldaz, A. E. Inga Ordóñez, G. C. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51579
Abstract: Abstract: This study Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments had as objective to determine the linguistic and emotional factors that influence the development of oral skills in high school students. This research was carried out in a private school in Quito city and mixed-method research with quantitative and qualitative approaches was used. The sample included 40 first-year high school students and five English teachers. The instruments were a questionnaire for students, a questionnaire for teachers, class observation sheets, and a semi-structured interview. The results revealed that both factors influence the development of their oral skills, but pronunciation as a linguistic aspect and lack of confidence as an emotional aspect were the most relevant factors. Likewise, when comparing the linguistic and emotional factors, it was found that the linguistic factors are the ones that have the greatest impact on the development of students' communication skills.
Description: Resumen: El estudio Factores lingüísticos y emocionales que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de secundaria en entornos de aprendizaje presencial tuvo como objetivo determinar los factores lingüísticos y emocionales que influyen en el desarrollo de las habilidades orales en estudiantes de secundaria. La investigación se desarrolló en un colegio privado de la ciudad de Quito y se utilizó una investigación de método mixto con enfoques cuantitativos y cualitativos. La muestra incluyó cuarenta estudiantes de primer año de secundaria y cinco profesores de inglés. Los instrumentos fueron un cuestionario para estudiantes y docentes, fichas de observación de clases y una entrevista semiestructurada. Los resultados revelaron que ambos factores influyen en el desarrollo de sus habilidades orales pero la pronunciación como aspecto lingüístico y la falta de confianza como aspecto emocional fueron los factores con más relevancia. Asimismo, al comparar los factores lingüísticos y emocionales, se encontró que los factores lingüísticos son los que mayor impacto tienen en el desarrollo de las habilidades comunicativas de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=137440.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.