Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52627
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Satian Satian, Carmen Juliana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Satian Satian, C. J. Inga Ordóñez, G. C. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52627
Abstract: Abstract: This systematization of pedagogical experiences has the purpose of analyzing and reflecting on pre-professional practices. In the first stage, videos of six English classes were observed.; three from Basic Education and three from Bachillerato in a public institution. In the second stage, as a main teacher, six classes were developed: three of Basic Education and three of Bachillerato in the same public institution. All classes were developed virtually due to the COVID-19 pandemic. The method was qualitative and an observation sheet was the tool to obtain data on planning and linguistic aspects, learning management, and methodology used by English teachers. After being an observer and main teacher, it is concluded that planning and linguistic aspects, learning management, and methodology have a direct impact on the quality of the classes.
Description: Resumen: Esta sistematización de experiencias pedagógicas tiene el propósito de analizar y reflexionar sobre las prácticas preprofesionales. En la primera etapa, se observaron videos de seis clases de inglés; tres de Educación básica y tres de Bachillerato en una institución pública. En la segunda etapa, como docente principal en seis clases: tres de Educación Básica y tres de Bachillerato en la misma institución. Todas las clases se desarrollaron de forma virtual debido a la pandemia de COVID-19. El método fue cualitativo y una ficha de observación fue la herramienta para obtener datos sobre planificación y aspectos lingüísticos, conducción del aprendizaje y metodología usada por los docentes de inglés. Después de haber sido docente observador y principal se concluye que la planificación y los aspectos lingüísticos, la gestión del aprendizaje y la metodología repercuten directamente en la calidad de las clases.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138839.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.