Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMorocho Pintado, Cristina Kathalinaes_ES
dc.contributor.authorJumbo Encalada, Emilio Josées_ES
dc.date.accessioned2024-03-18T12:36:19Z-
dc.date.available2024-03-18T12:36:19Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationJumbo Encalada, E. J. Morocho Pintado, C. K. (2024) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52681es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1365593es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138892.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente trabajo se centró en la sistematización de estudios pedagógicos en el programa de formación de docente de inglés como lengua extranjera. El propósito de este estudio fue analizar como las experiencias de sistematización apoyan al proceso de formación y sus prácticas pre profesionales. Se dividió en dos procesos en base a las practicas pre profesionales de la materia de prácticum uno y dos, en este caso se empezó con la observación de clases online ya que, por motivos de la pandemia del COVID 19, nos enviaron varios links para tener una perspectiva de la observación de clases, los mismo que pertenecían a diferentes instituciones del país de básica y bachillerato. Por otra parte, la fase de profesor titular en la educación básica se realizó en una escuela uni docente de la provincia de Loja, y el bachillerato se realizó en una institución pública de la ciudad de Loja. La metodología que se utilizo fue método directo en básico y enfoque comunicativo en bachillerato. Se concluye que la sistematización de experiencias, ayuda en gran magnitud a la formación de docentes.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present work focuses on the systematization of pedagogical studies in the training program for teachers of English as a foreign language. The objective of this study was to analyze how systematization experiences support the training process and its pre professional practices, as well as provide a contribution to strengthen and improve the practice in a future teacher. It was divided into two processes based on the pre-professional practical subjects one and two practices, which helped the creation of this work, in this case, it began with the observation of online classes due to the COVID-19 pandemic, and different basic and secondary education institutions. On the other hand, the main teaching stage was carried out in a single-teaching school in the province of Loja, it was carried out in a public institution in the city of Loja. The methodology used was a direct method at the basic level and a qualitative approach at the high school level. It is concluded that the systematization of experiences greatly helps the training of teachers and the development of any research for the future teachers.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.