Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52827
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo Cheza Minda, María Magdalena |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Cheza Minda, M. M. Espinosa Jaramillo, F. O. (2024) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52827 |
Abstract: | Abstract: The purpose of this research "The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students", is to analyze the differences between peer and teacher feedback and their effectiveness in reducing morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. This research was carried out in a public school in Quito Ecuador, the sample consisted of 30 students, 16 boys and 14 girls, between 13 and 14 years of age; they are in the first year of high school; their academic level claimed to be A2. The instruments for data collection were a pre-test, a post-test, 3 paragraphs with feedback from the teacher and 3 from peers, a rubric, a checklist, and a satisfaction survey. A mixed method was used for the intervention, quantitative to count errors, types, and percentages, and qualitative to evaluate the open-ended questions. The results showed a small improvement in writing skills: variance = 0,75 between pre-test and post-test. It was concluded that students prefer teacher s feedback rather than peers. |
Description: | Resumen: El propósito de esta investigación "El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del profesor en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria", es analizar las diferencias entre la retroalimentación entre pares y la del profesor y su eficacia para disminuir los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura EFL. Se realizó en un colegio público de Quito-Ecuador, la muestra estuvo conformada por 30 estudiantes, 16 varones y 14 mujeres, entre 13 y 14 años, de primer año de bachillerato, de nivel académico A2. Los instrumentos para la recolección de datos fueron: un pre-test, un post-test, 3 párrafos retroalimentados por el profesor y 3 por los pares, una rúbrica, un checklist y una encuesta de satisfacción. Para la intervención se utilizó un método mixto, cuantitativo para contabilizar los errores, tipos y porcentajes, y cualitativo para evaluar las preguntas abiertas. Los resultados mostraron una pequeña mejora en las habilidades de escritura: varianza = 0,75 entre el pre-test y el post-test. Se concluyó que los alumnos prefieren el feedback del profesor al de sus compañeros. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138975.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.