Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52855
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Lara Egas, Jean Carlos
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Lara Egas, J. C. Nesterenko, N. A. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52855
Abstract: Abstract: The "Systematization of Pedagogical Experiences in the Teacher Training Program of English as a Foreign Language" aims to Reflect and analyze aspects pedagogical aspects in pre-professional practices of teaching English as a Language Foreigner. Using a qualitative methodology, information obtained from the Practicums through observation and teaching in basic education and high school, analyzing classes based on aspects such as Planning, Linguistic Aspects, Management of the Learning and Methodology. Regarding results, planning exhibited a presentation skillful of topics and organized development. However, inconsistencies were observed in the presentation of objectives. The linguistic aspects revealed inconsistencies in the use of the language, but also a solid approach to vocabulary and grammar. The management of learning pointed out the need to improve academic settings, but also a effective group management. The methodology highlighted communicative teaching and the use of context, but showed inconsistencies in the alignment of objectives-activities. These findings highlight strengths and weaknesses, highlighting the importance of perfecting planning, use of language, learning environments and instructional methods for a more effective.
Description: Resumen: La "Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de Inglés como Lengua Extranjera" tiene como objetivo Reflexionar y analizar aspectos pedagógicos en las prácticas preprofesionales de enseñanza de inglés como Lengua Extranjera . Utilizando una metodología cualitativa, se examina información obtenida de los Prácticums mediante observación y docencia en educación básica y bachillerato, analizando clases en base a aspectos como Planificación, Aspectos Lingüísticos, Gestión del Aprendizaje y Metodología. En cuanto a resultados, planificación exhibió una presentación hábil de temas y un desarrollo organizado. Sin embargo, se observaron inconsistencias en la presentación de objetivos. Los aspectos lingüísticos revelaron inconsistencias en el uso del lenguaje, pero también un enfoque sólido en cuanto a vocabulario y gramática. La gestión del aprendizaje señaló la necesidad de mejorar los escenarios académicos, pero también una gestión de grupo eficaz. La metodología resaltó la enseñanza comunicativa y el uso del contexto, pero arrojó inconsistencias en la alineación objetivos-actividades. Estos hallazgos resaltan fortalezas y debilidades, destacando la importancia de perfeccionar planificación, uso del lenguaje, entornos de aprendizaje y métodos de instrucción para una pedagogía más efectiva.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139200.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.