Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55023
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Pinza Tapia, Eliana Ivanova Paredes Espinosa, Karen Estefanía |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Paredes Espinosa, K. E. Pinza Tapia, E. I. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55023 |
Abstract: | Abstract: Low level of oral communication skills in English is a problem faced many Ecuadorian students, which limits their access to better study opportunities and employment. For this reason, the present investigation aims to determine the emotional and linguistic factors that influence the oral communication skills of students of English as a foreign language. This study was carried out in a school public in Ambato, Ecuador, and involved 40 first-year high school students and their English teachers. The competency levels of the participants ranged from A2 to B1. This research employed a mixed methods approach, combining data quantitative questionnaires from students and teachers with qualitative knowledge of interviews and classroom observations. According to the findings, participants face several linguistic challenges such as difficulties with advanced vocabulary and accuracy, fluency, and pronunciation. Additionally, students show hesitation or lack of confidence when it comes to speaking English spontaneously and overcoming language interference native. |
Description: | Resumen:El bajo nivel de habilidades de comunicación oral en inglés es un problema que enfrentan muchos estudiantes ecuatorianos, lo que limita su acceso a mejores oportunidades de estudio y empleo. Por esta razón, la presente investigación tiene como objetivo determinar los factores emocionales y lingüísticos que influyen en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Este estudio se llevó a cabo en un colegio público en Ambato, Ecuador, e involucró a 40 estudiantes del primer año de bachillerato y sus profesores de inglés. Los niveles de competencia de los participantes oscilaron entre A2 y B1. Esta investigación empleó un enfoque de métodos mixtos, combinando datos cuantitativos de cuestionarios de estudiantes y maestros con conocimientos cualitativos de entrevistas y observaciones en el aula. Según los hallazgos, los participantes enfrentan varios desafíos lingüísticos tales como dificultades con vocabulario avanzado y la precisión, la fluidez, y la pronunciación. Además, los estudiantes muestran vacilación o falta de confianza cuando se trata de hablar inglés de forma espontánea y superar la interferencia del idioma nativo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139306.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.