Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55928
Title: EFL teachers perceptions and methodological changes regarding face-to-face and virtual modality in Loja-Ecuador due to COVID-19
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Jiménez Jiménez, Josselyn Antonela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Jiménez Jiménez, J. A. Nesterenko, N. A. (2024) EFL teachers perceptions and methodological changes regarding face-to-face and virtual modality in Loja-Ecuador due to COVID-19 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55928
Abstract: Abstract: The present study Perceptions of teachers of English as a foreign language and methodological changes regarding the change of modality from face-to-face to virtual in the city ​​of Loja-Ecuador due to COVID-19 seeks to determine the perceptions of the teachers and methodological changes due to the change of modality. The participants were 40 teachers of English as a foreign language in general from urban and rural areas, from public and private institutions, and primary, secondary and university teachers of the city ​​of Loja-Ecuador. 30 teachers were surveyed and 10 teachers were interviewed; all the Information was collected during the COVID-19 pandemic in virtual mode. For The development of this study applied a mixed method, qualitative and quantitative analysis, and The data collection instruments were 2 instruments: survey and interview. This study concludes that teachers experienced feelings of anxiety and fear; They had to get rid of these feelings and change methodologies to adapt them to the new modality, the methodologies most applied during the virtual classes were the approaches by tasks and flipped classrooms, taking into account the role of student autonomy.
Description: Resumen: El presente estudio Percepciones de los docentes de inglés como lengua extranjera y cambios metodológicos respecto al cambio de modalidad de presencial a virtual en la ciudad Loja-Ecuador debido al COVID-19 busca determinar las percepciones de los docentes y los cambios metodológicos por el cambio de modalidad. Los participantes fueron 40 profesores de inglés como lengua extranjera en general de zonas urbanas y rurales, de instituciones públicas y privadas, y profesores de primaria, secundaria y universidad de la ciudad de Loja-Ecuador. Se encuestaron 30 docentes y se entrevistó a 10 docentes; toda la información fue recopilada durante la pandemia por el COVID-19 en modalidad virtual. Para el desarrollo de este estudio se aplicó un método mixto, análisis cualitativo y cuantitativo, y los instrumentos de recolección de datos fueron 2 instrumentos: encuesta y entrevista. Este estudio concluye que los docentes experimentaron sentimientos de ansiedad y miedo; tuvieron que quitarse estos sentimientos y cambiar metodologías para adaptarlas a la nueva modalidad, las metodologías más aplicadas durante las clases virtuales fueron los enfoques por tareas y las aulas invertidas, teniendo en cuenta el rol de autonomía del estudiante.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140863.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.