Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56329
Title: | The use of authentic material through whatsapp in teaching listening skills in efl out-of-classroom settings |
Authors: | Heredia Quiroz, María Augusta Chillo Heras, Edwin Vinicio |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Chillo Heras, E. V. Heredia Quiroz, M. A. (2024) The use of authentic material through whatsapp in teaching listening skills in efl out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56329 |
Abstract: | Abstract: The present research is entitled "The use of authentic material through WhatsApp in EFL environments outside the classroom." The main objective was to evaluate the effectiveness of using authentic material (YouTube videos) shared through WhatsApp in teaching listening skills in English as a foreign language outside the classroom. The research was conducted in an educational institution in the Girón canton, Azuay. The research involved 10 students between 16 and 17 years old with an A1 and A2 level of English and an English teacher. A mixed methodology was used that combines qualitative and quantitative data. The techniques were surveys, observations and interviews. The instruments used were an observation form, a questionnaire for the teacher, a questionnaire on student perceptions and a questionnaire on the advantages and disadvantages of using authentic material sent through WhatsApp. A WhatsApp group was created and six videos were distributed as authentic material for three weeks. Subsequently, listening activities were assigned based on the content of each video, and audio feedback was provided by the teacher. The results showed that students agreed that using authentic WhatsApp material (videos) improved their listening comprehension skills. |
Description: | Resumen: La presente investigación lleva por título "El uso de material auténtico a través de whatsapp en entornos EFL fuera del aula". El objetivo principal fue evaluar la efectividad del uso de material auténtico (videos de youtube) compartido por whatsapp en la enseñanza de la habilidad auditiva en inglés como lengua extranjera fuera del aula. La investigación se realizó en una institución educativa del cantón Girón, Azuay. En la investigación participaron 10 estudiantes entre 16 y 17 años con un nivel de inglés A1 y A2 y un profesor de inglés. Se utilizó una metodología mixta que combina datos cualitativos y cuantitativos. Las técnicas fueron encuestas, observaciones y entrevistas. Los instrumentos utilizados fueron un formulario de observación, un cuestionario para el profesor, un cuestionario sobre las percepciones de los alumnos y un cuestionario sobre las ventajas y desventajas de utilizar material auténtico enviado por whatsapp. Se creó un grupo de whatsapp y se difundieron seis vídeos como material auténtico durante tres semanas. Posteriormente, se asignaron actividades de escucha basadas en el contenido de cada vídeo, y el profesor proporcionó retroalimentación de audio. Los resultados mostraron que los estudiantes estaban de acuerdo en que el uso de material auténtico de whatsapp (vídeos) mejoraba su capacidad de comprensión oral. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143172.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Contabilidad y Auditoría |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.