Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67987
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Cuvi Ramirez, Grace Eslendy
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Cuvi Ramirez, G. E. Vivanco Ríos, L. A. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67987
Abstract: Abstract: This research investigates the use of authentic materials through WhatsApp to enhance listening skills in EFL learning out-of-classroom settings. The primary objective is to determine the impact of WhatsApp on students' listening abilities and to gauge the perceptions of both students and teachers regarding its effectiveness in EFL learning. Conducted at a public school located in the jungle of Ecuador, in the city of Taisha, the study involved a sample of fifteen high school EFL learners. A mixed-method approach was utilized, combining quantitative data collected through surveys and qualitative insights obtained via interviews. The analysis focused on several aspects. Firstly, it examined the effectiveness of authentic materials, such as videos, in improving listening skills within the context of EFL learning. Secondly, it explored the advantages and disadvantages of using WhatsApp for language learning through surveys and intervies. The study concluded that integrating authentic materials through WhatsApp significantly enhances students' listening skills and increases their engagement and motivation in EFL learning. Moreover, the findings highlight the potential of mobile technology to extend learning beyond the classroom, thereby fostering a more interactive and engaging educational experience in EFL contexts.
Description: Resumen: Este estudio tiene como objetivo principal determinar el impacto de WhatsApp en las habilidades auditivas de los estudiantes y medir las percepciones tanto de los estudiantes como de los profesores con respecto a su eficacia en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera. Realizado en una escuela pública ubicada en la selva de Ecuador, el estudio involucró una muestra de quince estudiantes de inglés como lengua extranjera de secundaria. Se utilizó un enfoque de métodos mixtos, combinando datos cuantitativos recopilados a través de encuestas y conocimientos cualitativos obtenidos a través de entrevistas. El análisis se centró en varios aspectos. En primer lugar, examinó la eficacia de materiales auténticos, como vídeos. En segundo lugar, exploró los beneficios y desafíos de usar WhatsApp. El estudio concluyó que integrar WhatsApp con materiales auténticos mejora significativamente las habilidades auditivas de los estudiantes y aumenta su compromiso y motivación en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera. Además, los hallazgos resaltan el potencial de la tecnología móvil para extender el aprendizaje más allá del aula, fomentando así una experiencia educativa más interactiva y atractiva en contextos de inglés como lengua extranjera.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141782.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.