Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67989
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Authors: Quiñonez Beltrán, Ana Lucía
Gavin Quinchuela, Brenda Tatiana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Gavin Quinchuela, B. T. Quiñonez Beltrán, A. L. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67989
Abstract: Abstract: The present research aimed to determine the impact of using authentic material delivered through WhatsApp in enhancing the listening skills of EFL learners in out-of-classroom settings. The study was conducted in Chunchi, a rural area in Chimborazo, Ecuador, in a public educational institution with 34 tenth-grader students and an English teacher. A mixed method approach (qualitative and quantitative) was applied to gather information. Two Likert scale questionnaires were administered to the students: the first to assess their perceptions and the second to identify the advantages and disadvantages of using WhatsApp to enhance their listening skills. Meanwhile, to the English teacher applied the last questionnaire. Additionally, an observation sheet was used during the intervention. The findings from this research demonstrate that students had positive perceptions of using authentic materials. The first main student´s perception is related to an effective way to improve their listening skills in the EFL classroom. Besides, the students felt that they improved their listening skills. Finally, It is essential to facilitate collaborative activities and discussions on WhatsApp to encourage interaction and feedback among students.
Description: Resumen: La presente investigación tuvo como objetivo determinar el impacto del uso de material auténtico entregado a través de WhatsApp para mejorar las habilidades auditivas de los estudiantes de inglés como lengua extranjera fuera del aula. El estudio se realizó en Chunchi, una zona rural de Chimborazo, Ecuador, en una institución educativa pública con 34 estudiantes de décimo grado y una profesora de inglés. Se aplicó un enfoque de métodos mixtos (cualitativo y cuantitativo) para recopilar información. Se administraron a los estudiantes dos cuestionarios en escala Likert: el primero para evaluar sus percepciones y el segundo para identificar las ventajas y desventajas de utilizar WhatsApp para mejorar sus habilidades de escucha. Mientras tanto, a la profesora de inglés se le aplicó el último cuestionario. Además, durante la intervención se utilizó una hoja de observación. Los hallazgos de esta investigación demuestran que los estudiantes tenían percepciones positivas sobre el uso de materiales auténticos. La primera percepción principal de los estudiantes está relacionada con una forma efectiva de mejorar sus habilidades auditivas en el aula de inglés como lengua extranjera. Además, los estudiantes sintieron que mejoraron sus habilidades de escucha. Finalmente, es fundamental facilitar actividades colaborativas y debates en WhatsApp para fomentar la interacción y la retroalimentación entre los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141783.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.