Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68162
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings.
Authors: Jamard, Raphael Marie
Pico Lozano, María Isabel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Pico Lozano, M. I. Jamard, R. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68162
Abstract: Abstract: This study investigated the use of authentic learning materials delivered via WhatsApp to improve English as a foreign language listening skills outside the classroom. A literature review was conducted on the integration of technology in English language learning, the use of authentic materials, and the development of listening activities. Six previous studies were analyzed using mixed methods. Quantitative data were collected using structured questionnaires and qualitative data were collected using observations and unstructured interviews. Students who were learning English as a foreign language participated. The study found that the use of WhatsApp facilitated the handling of authentic material and contributed to the development of metacognitive listening strategies. However, challenges such as technical problems, possible distractions, and the need to ask teachers questions were also identified. Although there are advantages and disadvantages of using WhatsApp to teach English outside the classroom, this result shows that WhatsApp enhances listening skills through a flexible learning environment and access to authentic materials. This suggests that it can be an effective tool for improving listening skills through a flexible learning environment and access to authentic materials.
Description: Resumen: Este estudio investigó el uso de materiales de aprendizaje auténticos entregados a través de WhatsApp para mejorar las habilidades auditivas de inglés como lengua extranjera fuera del aula. Se realizó una revisión de la literatura sobre la integración de la tecnología en el aprendizaje del idioma inglés, el uso de materiales auténticos y el desarrollo de actividades auditivas. Se analizaron seis estudios previos utilizando métodos mixtos. Los datos cuantitativos se recopilaron mediante cuestionarios estructurados y los datos cualitativos se recopilaron mediante observaciones y entrevistas no estructuradas. Participaron estudiantes que estaban aprendiendo inglés como lengua extranjera. El estudio encontró que el uso de WhatsApp facilitó el manejo de material auténtico y contribuyó al desarrollo de estrategias de escucha metacognitiva. Sin embargo, también se identificaron desafíos como problemas técnicos, posibles distracciones y la necesidad de hacerle preguntas a los docentes. Aunque existen ventajas y desventajas de usar WhatsApp para enseñar inglés fuera del aula, este resultado muestra que WhatsApp mejora las habilidades auditivas a través de un entorno de aprendizaje flexible y el acceso a materiales auténticos. Esto sugiere que puede ser una herramienta eficaz para mejorar las habilidades auditivas a través de un entorno de aprendizaje flexible y el acceso a materiales auténticos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142790.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.